Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav Hizzz » lør 30.07.2011 10:02

Jeg har lett og lett, men finner ikke noen lett løsning på hvordan flytte Itunes-bibliotek fra en PC til en Mac.

Jeg ser at dette skulle være forenklet i Lion (kjøpte en splitter ny Macbook Air til kona), men trenger MigrationAssistantSetup.exe - fila til PC-en, ifølge det jeg har funnet på nett. Men den er visstnok bare tilgjengelig på developer.apple.com...

Har dere andre tips til hvordan gjøre dette enklest mulig?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav Hizzz » lør 30.07.2011 12:01

Ah, tusen takk!

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav HenryBlake » man 08.08.2011 11:45

Har du fått testet prosessen i praksis? Funket det som foreskrevet, eller skjedde noe uforutsett?

Jeg har biblioteket og mine sanger på en ekstern harddisk pr i dag, under Windows 7.

Har bestilt Mac selv, og oppdaterer meg på hva som må gjøres ifm selve skiftet fra Windows 7 :)
medlem i 152 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav Hizzz » man 08.08.2011 12:01

Det funket helt fint - men gjør det allerede første gang du starter opp mac-en, så slipper du at det opprettes en egen bruker for Windows-maskinen (skjer automatisk) i tillegg til det du tenkte skulle være hovedbrukeren.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav HenryBlake » man 08.08.2011 12:05

Takk for tipset! :)
medlem i 152 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav Affen » tor 11.08.2011 0:32

Jeg fikk problemer med å få lastet inn det programmet som man måtte ha på Pc´n.
Fikk melding om at det trengte Net.frame 2.0. Prøvde å laste ned det, men da fikk jeg en feilmelding om at det ikke fikk kontakt med databasen.......

Har XP, men tydeligvis ikke siste versjon av Net.frame.

Skal prøve igjen i morgen, men hvis noen har noen gode tips/link til Nedlasting av Net.frame 2.0, og evt om det kreves noen oppdateringer elle sikkerhetspakker innstalert før det kan innstaleres... så er jeg takknemlig for det.


Er ellers strålede fornøyd med mba min. Fikk den i dag, og har snart begynt å skjønne noe av det grunnleggende, selv om jeg føler meg som en idiot innimellom.
medlem i 151 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav Josh82 » man 22.08.2011 0:02

Hizzz skrev:Det funket helt fint - men gjør det allerede første gang du starter opp mac-en, så slipper du at det opprettes en egen bruker for Windows-maskinen (skjer automatisk) i tillegg til det du tenkte skulle være hovedbrukeren.



Jeg hadde tenkt å gjøre dette, men som du nevner blir d opprettet en ny windows bruker, hva gjør man for å merge den leste at det ikke er mulig?
medlem i 226 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav geirelli » tor 24.01.2013 22:51

Er det en annen måte å gjøre dette på ? Jeg ønsker ikke at det opprettes en ny bruker på Mac'en.
Hva med min Ipod Touch (gen.3) som jeg har brukt på PC, denne må vel konfigureres for Mac for at den nå skal virke.
medlem i 134 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav jerry.c.bush » tor 24.01.2013 23:02

Har du en ekstern harddisk så flytter du hele iTunes mappen over på den og deretter over til musikkmappen på Macen. Så holder du nede ALT når du starter opp iTunes på Macen. Så velger du biblioteket du flyttet fra Windows.... Kan være at iPoden må reformateres, men er litt usikker. Bare forsøk å kole den til Macen etter at du har flyttet over iTunes mappen. Så følger du med på om du får noen meldinger som sier om du må reformateres den.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav HEFJELLS » fre 25.01.2013 1:21

iPoden må formateres til Mac. Det måtte eg gjøre da eg byttet fra Pc til Mac.
medlem i 163 måneder
 

Re: Flytte Itunes-bibliotek fra PC til Mac

Innleggav geirelli » søn 27.01.2013 4:01

jerry.c.bush skrev:Har du en ekstern harddisk så flytter du hele iTunes mappen over på den og deretter over til musikkmappen på Macen. Så holder du nede ALT når du starter opp iTunes på Macen. Så velger du biblioteket du flyttet fra Windows.... Kan være at iPoden må reformateres, men er litt usikker. Bare forsøk å kole den til Macen etter at du har flyttet over iTunes mappen. Så følger du med på om du får noen meldinger som sier om du må reformateres den.


Takker så meget for raskt svar. Nettopp ferdig og allt gikk som en drøm :-)
medlem i 134 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]