slier med å flytte filer til itunes bibliotek

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

slier med å flytte filer til itunes bibliotek

Innleggav luscos00 » tir 02.08.2011 22:06

Jeg er en novise på Mac og har forsøkt å se etter løsninger på forumet uten at det har hjulpet meg. Kjøpte en Macbook pro 13" i går. Har overført alle musikkfiler til ekstern HDD og det gikk greit å legge de i katalogen "music". Sliter derimot med å overføre de til itunes biblioteket. Har forsøkt å dra de over til Musikk samt forsøkt å benytte "legg til i bibliotek" uten at det lyktes. Skjer ingenting. Har vel ingen betydning at det stort sett er wma filer. Blir glad dersom noen kan hjelpe meg...fikser ikke å rippe flere hundre cd på nytt. I biblioteket ligger nå kun de filer jeg har overført fra min iphone. Tør ikke synke iphone før jeg vet at alle albumene ligger i biblioteket.
medlem i 152 måneder
 

Re: slier med å flytte filer til itunes bibliotek

Innleggav Wavelength » tir 02.08.2011 23:10

luscos00 skrev: Har vel ingen betydning at det stort sett er wma filer.


WMA = Windows Media Audio

Så det har faktisk alt å si. Itunes støtter ikke WMA, så du må nok konvertere filene. Du kan sikker spille de av hvis du laster ned Flip4Mac, men da gjennom Quicktime.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: slier med å flytte filer til itunes bibliotek

Innleggav mati_91 » tir 02.08.2011 23:49

Eeee er det faktisk noen som bruker WMA i dag? o.0
Jaja, men det du kan gjøre er å dra alle sanger direkte fra iTunes på PCen til en mappe på eksterne HDD. Deretter importerer du denne mappen til iTunes på Macen og voilà, alt skal være på plass ;)
medlem i 212 måneder
 

Re: slier med å flytte filer til itunes bibliotek

Innleggav luscos00 » tor 04.08.2011 11:12

Da er det fikset etter å ha konvertert 2000 filer på pc før import til mac. Takk for svarene jeg fikk. Som sagt er jeg en macnovise. Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg importerer albumbilder som itunes ikke finner. Får lete i forumet før jeg plager dere igjen :-)
medlem i 152 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron