Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Lotielin » ons 23.11.2011 14:53

Kjøpte akkurat en Samsung 7 15" laptop. Jeg vet ikke helt om jeg er fornøyd. Vurderer å bytte den mot en Macbook Pro, men er veldig usikker, så jeg har noen spørsmål.

1. Hvordan fungerer Macbook Pro's til spilling (først og fremst 15", men svar gjerne angående 13" og)? Jeg spiller World of Warcraft og innimellom andre småspill. Jeg vil ha en maskin som ikke suser og bråker under spilling og som ikke gir crappy lav FPS i WoW.

2.Hvor stille er Macbook Pro's sånn generelt? Blir så irritert av viftestøy, selv sånn "stille" viftesusing som mange sikkert ikke merker en gang...

3. Hvilke ulemper er det med Mac, sånn generelt? Hører så mye om det positive, men lite om det negative. Spytt ut, jeg vil vite alt :-P

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav petrus764 » ons 23.11.2011 15:05

13" MBP er dårlig til spilling fordi den har rævva skjermkort.

15" med greit skjermkort er helt grei til spilling, men det finnes ikke så mange spill til OSX. Booter du den i Windows for å spille blir maskina fort 100 grader og jetmotor.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Traktor » ons 23.11.2011 15:10

Om masikenen må være muse stille under spilling, er vel laptop en dårlig idé i utganspunktet, Skal det bli helt tyst må du vel nesten til med noe vannkjøling.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Lotielin » ons 23.11.2011 16:01

Takk for svar. Da er vel i hvert fall 13" utelukket så lenge jeg velger å fortsette med spilling.

Traktor: Jeg har også prøvd en Asus N55SF. Denne fungerte helt rått i WoW, super FPS og så og si ingen viftestøy. Men dessverre var det så mye annet småtull på den at jeg måtte levere den tilbake, og jeg turde ikke gamble på å bestille en ny en. Utrolig surt, for den var så RÅ på alle måter ellers.
Og stasjonær PC er helt utelukket. Ikke har jeg plass, og jeg er alt for glad i å sitte i sofaen med laptopen i fanget og beina opp :-P

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Syversen » ons 23.11.2011 17:49

Macbook pro 15" med det beste skjermkortet drar lett crysis 2, Dead Space, Portal 2 mw3 og wow i allefall, det kan jeg si fra erfaring. I bootcamp.

Brukerens avatar
medlem i 150 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Lotielin » ons 23.11.2011 21:16

Syversen skrev:Macbook pro 15" med det beste skjermkortet drar lett crysis 2, Dead Space, Portal 2 mw3 og wow i allefall, det kan jeg si fra erfaring. I bootcamp.

Det er bra :) Men den med det beste skjermkortet koster kanskje en del, eller? Kunne du linket til et priseksempel?

Hvordan er det med varme og støy?

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Traktor » ons 23.11.2011 22:45


Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav petrus764 » ons 23.11.2011 23:24

Det er fremdeles ekstremt dyrt sammenlignet, Samsungen er nok en mye bedre spillmaskin. Proen blir også GLODvarm, ikke undervurder hvor varm aluminiumen blir, den er lagd for å lede varme. Du kan ikke spille med den på fanget for å si det sånn.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav tiboine » tor 24.11.2011 2:49

spiller selv mw3 på mbp 15" i bootcamp. får prima fps med grafikken på medium. Men den bråker godt under spilling. Men har på hodetelefoner, så jeg bryr meg ikke om det.

wow funker fint i osx. gjør vel de fleste av blizzard sine spill.

Men ville ikke valgt en laptop til en dedikert spillemaskin.
Tipper at man kan få en windows laptop som yter like bra til spill som en macbook til halve prisen.
medlem i 150 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav Lotielin » tor 24.11.2011 12:27

Takk for svar! Får kanskje revurdere macen litt da, det er jo et ganske stort prishopp.

Traktor skrev:Er du virkelig så lat?

http://store.apple.com/no/configure/MD3 ... MD322H%2FA

Det går an å svare på litt hyggeligere måter enn dette, Traktor. Jeg er ikke lat, men ganske forvirret i datajungelen er jeg, og usikker på hvilken Mac det var Syversen snakket om ;)

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Bytte inn Samsung 7 15" mot en Macbook Pro..?

Innleggav rungrona » tor 24.11.2011 13:05

MacBook Pro er generelt en stille maskin - helt til du belaster den mye, som f.eks med spilling. Grunnen til dette er at maskinen må kjøle ned de interne komponentene, og tykkelsen på maskinen gjør at viftene må gå fort for å flytte nok luft. Dette gjelder forsåvidt alle maskiner som er bygget for å være så små som mulig.

Ved kjøp av laptop er det en del vurderinger som må gjøres, men om fokuset er på spilling, ville jeg sett på en laptop som var laget for spilling. Men de fleste av disse vil også ha en del viftestøy under spilling, og være større og tyngre enn en MacBook Pro.

Om du kan leve med noe støy mens du spiller, synes jeg MacBook Pro er en bra og stillegående maskin til vanlig bruk, men ikke en spesielt god maskin for spill, siden den i utgangspunktet ikke er designet for det.
medlem i 176 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]