Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav helamu » søn 08.01.2012 14:10

Hei, Jeg er utrolig usikker på om jeg skal velge Macbook Air eller Macbook Pro. Jeg skal bruke Macen hovedsaklig til utdanning, men jeg kommer sikkert til å laste ned litt musikk og et par filmer også. Jeg er ute etter noe som kan kombine hverdagslig bruk og utdanning. Har kun erfaring med Pc og er utrolig lei av at de blir trege etter et halvt år.

Takker for svar! ;)
medlem i 147 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav stigolsn » søn 08.01.2012 15:02

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for Macbook pro. Air funker til det bruker du sier.
Men om du legger i noen ekstra kr, så kjøper du for eks 13" macbook pro. med minst minne og disk. Så bytter du ut dette selv.. 8gb ram for 600 kr. og en ssd harddisk. så har du et råskin av en maskin :)
medlem i 162 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav DADDY » søn 08.01.2012 15:36

Enkelt. Air.

Lurte på akkurat det samme selv for 6 mnd. siden, valgte Air og angrer ikke et sekund på det.

Kjøpte både 11 og 13 tommer, beholdt 13 og lot jobben få 11.

Utrolig lett og enkel å bære med seg - det er utrolig viktig. Les dette 4 ganger - minst...

Har aldri merket noen mangel av krefter, men det er ikke boxen jeg bruker for å laste ned Popey DVDene for å si det slik.

Lykke til med Air, bare husk at du ikke kan klippe og lime inn filer på en mac. :-D :-D :-D

PS: Nå vil en eller annen "fjomp" med brukernavn iBjarne e.l. si at jeg tar feil og nedlastning er ulovlig.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav svano » søn 08.01.2012 15:57

Lion har fått cut/paste for de som alltid har savnet dette, men det er implementert som move i stedet for. cmd+alt+v flytter filen dit cmd+v ville limt den inn (strengt tatt en ryddigere/mer konsekvent måte å gjøre det på enn cut/paste da cut i windows oppfører seg forskjellig for filer og tekst...).

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav helamu » tor 12.01.2012 14:46

Har valg av hvor mange GB MBA har noe å si for hvor rask den er?
medlem i 147 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav petrus764 » tor 12.01.2012 15:00

Kjøp Air ja, uten tvil det beste laptopkjøpet jeg noengang har gjort. Solgte min gamle, feite pro.

Har en Air 13" med 256GB SSD selv, men hvis du ikke har behov for mye lagringsplass klarer du deg med 128GB, man kan jo alltids bruke en ekstern harddisk også. Alle 13"-modeller kommer med 4GB RAM, så det trenger du ikke tenke på.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Fra PC til Macbook Air eller Macbook Pro??

Innleggav alexo89 » tor 12.01.2012 15:38

I og med at Air bruker flash minne gjør at hastigheten overgår pro modellen med 4 GB ram. Forloveden kjøpte en Mba til utdanningen. hun er strålende fornøyd og kunne ikke tenke seg en pro. lett å ha med en liten maskin

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]