Lagre filer i undermapper

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Lagre filer i undermapper

Innleggav maja09 » søn 15.01.2012 18:03

Hei! Har kikket litt rundt på forumet, men ikke funnet noen tråder som hjalp på problemet..

Hvis jeg skriver et dokument i for eksempel Word, og skal lagre det i en undermappe i Dropbox, får jeg kun alternativet "Dropbox" opp i lagre-menyen. Kan ikke dobbeltklikke/annet for å få frem undermappene for å velge plassering. Det vil si at jeg må manuelt flytte filen over senere, for å få den på riktig sted. Hvordan gjør jeg dette?

Og et spørsmål til på siden; hvordan endrer jeg navn på en mappe uten å lage en kopi..?

Takk for svar!

Maja
medlem i 162 måneder
 

Re: Lagre filer i undermapper

Innleggav svano » søn 15.01.2012 18:48

Har du trykt på pilen som peker ned til høyre for dokumentnavnet i lagre-dialogen? Denne gir deg en lagre-dialog som ser mer ut som et vanlig finder-vindu (dette gjelder generelt i OS X).

Om du vil endre navn på en mappe i finder markerer du den og trykker enter (dette kan ikke gjøres i en lagre-dialog da det bare vil bekrefte lagringen i stedet for).

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Lagre filer i undermapper

Innleggav maja09 » søn 15.01.2012 18:59

Prøvde det du sa nå, og det funket! Kan ikke tro jeg ikke har tenkt på det før.. Og enter-greia hadde jeg ikke funnet ut med det første. Tusen takk!!:)
medlem i 162 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]