Outlook, PC-Office 2002 > Mac Office 2011

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Outlook, PC-Office 2002 > Mac Office 2011

Innleggav Manx » man 20.02.2012 23:27

Grunnen til at jeg skriver dette innlegget, er fordi jeg har søkt/lest på mac1 forumet uten og finne en "god" løsning til og konvertere gamle Outlook PC-filer over til Outlook 2011 Mac-filer.

Jeg hadde noen gamle Outlook.pst filer fra PC som jeg ønsket og importere til Mac Office 2011. Som mange vet, fikk jeg litt å gruble over i.o.m at Mac Office 2011 ikke uten videre leser formatet i så gamle Outlook.pst-filer. Etter my Google'ing uten godt hell, og mange lange nattetimer, fikk jeg endelig grublet meg frem til en løsning som faktisk fungerte bra.

Jeg gjorde følgende:
Eksporterte kontakter, email etc til en "backup2002.pst" fil i PC Outlook 2002.
Jeg hadde i forkant lastet opp en 30 dagers Trail version av PC Office 2010 til Mac'en som kjørte Win-XP i Parallels.
Jeg importerte filen til "PC versionen, Outlook 2010.pst" på Mac'en. (under import fikk jeg opp en melding om at formatet var feil, men valgte bare å trykke på ignorer-knappen. Importen fungerte allikavel 100% som den skulle.)
Jeg eksporterte "PC Outlook 2010" til en ny "Backup2010.pst".
Jeg importerte så filen Backup2010.pst i Mac Outlook 2011.....og vips, så kunne jeg lagre en komplett Mac Office Outlook 2011 backup i Mac .olm file formatet

Jeg fikk med meg alle Kontakter og epost. Dvs. ca 400 kontaktkort og nesten 5000 email uten at jeg i ettertid kan se at det har blitt noen feil underveis. Jeg fikk også med meg bursdager etc i kalenderen i Office. Email og kontaktkort helt tilbake fra år 2000, ligger nå trygt i en Outlook 2011.olm file.

Etter at jeg var ferdig med denne importprosessen, kjørte jeg også en synk med en iPhone. Alle kontakter og kalenderdata la seg også riktig inn på iPhonen.

Så lenge det finnes Trail versioner, finnes det håp. ;)
Sist endret av Manx den tir 21.02.2012 0:32, endret 2 ganger.
medlem i 146 måneder
 

Re: Outlook, PC-Office 2002 > Mac Office 2011

Innleggav jerry.c.bush » tir 21.02.2012 0:25

Jeg har tidligere brukt Thunderbird på pc og importert Outlook til den for så å overføre til Mac i Thunderbird format. Mail.app leser disse filene, men ikke proprietære formatet som Outlook har.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron