CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav Manx » fre 02.03.2012 3:26

CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4.

Er det noen av dere som har prøvd disse tre og konkludert med hvilken av de som fungerer bra?

Det er sikkert vanskelig og kåre "best i test", men kanskje dere har en liten mening om forskjellene og stabiliteten på disse tre?

Det skal ikke kjøres spill på Mac'en, kun "lette" Win programmer.
medlem i 145 måneder
 

CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav erlend_oyen » fre 02.03.2012 9:09

Både parallels og fusion fungerer bra.

Virtualbox er et gratis alternativ som funker på samme måte som alternativene over.
medlem i 201 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav Manx » lør 03.03.2012 17:31

Finnes det noen flere erfaringer med disse programmene på forumet her?

Er Virtualbox like bra og stabil som de andre?
medlem i 145 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav petrus764 » lør 03.03.2012 18:04

Virtualbox er bra og stabilt, men det er ganske enkelt. Parallels og vmware har funksjoner for mer sømløs interaksjon mellom osx og windows-apps (eks. windows-apps i docken, eget space for windows, bedre grafikkytelse i spill etc.).

Men når det kommer til ytelse er bootcamp uansett best, da booter du windows på macen på samme måte som en windows-maskin. bootcamp er gratis og kommer med alle intel-macs.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav ggt667 » lør 03.03.2012 19:10

Jeg har ca 25 VMer satt opp med vbox i ulike miljøer, funker bra.

Jeg vil anbefale å sette opp VMene med kun OS og programvare og å kjøre filer i verts OSet, slik at man enklere kan ta backup.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav Manx » man 05.03.2012 7:50

ggt667 skrev:Jeg har ca 25 VMer satt opp med vbox i ulike miljøer, funker bra.

Jeg vil anbefale å sette opp VMene med kun OS og programvare og å kjøre filer i verts OSet, slik at man enklere kan ta backup.


Er dette noe jeg bestemmer da jeg installerer VMen, eller kan jeg endre dette i etterkant?
medlem i 145 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav ggt667 » man 05.03.2012 9:54

Det er noe du avgjør etter at systemet er installert du vil også trenge guest additions, jeg gjør det ved å "mounte" verts OSet i gjeste OSet.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav kurka » man 05.03.2012 15:08

Jeg brukte Virtualbox før, og den fungerer veldig fint den, men nå bruker jeg Parallels som er både raskere (sikkert ikke vesentlig om du skal kjøre bare noen lette programmer) og vesentlig mer integrert med OSX.

Men siden Parallels kan importere en virtuell maskin du har laget med Virtualbox, så er det jo bare å prøve VB først og er du ikke fornøyd så kan du prøve Parallels. Den koster jo tross alt noen kroner

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav Monner » man 05.03.2012 15:44

Kommer jo litt an på hva du skal bruke det til og hvordan.

Jeg begynte med VMware Fusion pga. jobben, men så prøvde jeg Parallels og da var jeg solgt :-) makan til integrasjon mellom OS X og Windows skal du lete lenge etter 8-)

Har tidligere benyttet VitualBox og det er helt ok til sitt formål, CrossOver ble litt for "bleeding".

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav macalao » man 05.03.2012 16:31

Jeg bruker Parallels daglig på min Macbook pro og det fungerer som en drøm :)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: CrossOver, Parallel, VMware Fusion 4..????

Innleggav ggt667 » man 05.03.2012 17:04

Jeg kjører vboxheadless på linux servere, og dersom jeg trenger å endre eller opprette dem kjører jeg dem via X11 fra Macen.

Startes slik fra Terminal:
Kode: Merk alt
ssh -Y <<linuxMVBox>>
VirtualBox&
Det tar litt tid med GUI, men går som i smør når det kjøres remote mot en virtuellmaskin som kjøres uten GUI.

Jeg kjører bl a postfix virtualisert, jeg har div SDK miljøer og noen databaseserver som er virtualisert.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron