Fra PC til MAC ....

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Fra PC til MAC ....

Innleggav huricane » søn 11.03.2012 23:10

hei
for å spørre enkelt, hvordan fungerer mac-en til den typiske pc bruken (surfing, mail, office programene ++) ?

hvilken mac anbefaler dere til noen som skal studere media og kommunikasjon, samtidig som den skal fungere til hennes daglige oppgaver og studier som omhandler internett og real fag?

håper noen vil ta seg tid til og svare godt :-)

på forhånd tusen takk.
medlem i 145 måneder
 

Re: Fra PC til MAC ....

Innleggav alexo89 » søn 11.03.2012 23:24

Først og fremst må du høre med skolen ang Mac. Om linja du går på krever spesielle windows programmer så kan det bli vansklig med mac, men ikke umulig.

Til vanlig bruk, lette programmer altså er Mac utrolig digg.

Jeg gikk fra PC til Mac for 6 år siden. Angrer ikke.

En Mavbook Air er utrolig digg maskin å bruke! Forloveden min studere sykepleien på universitet. Og hu gikk over i jula fra pc. hu angrer ikke heller.

Du får Microsoft office for mac. helt klin lik nesten den på win versjonen.

Surfing er akkurat som på PC, samme nettleseren. En positiv side er scrolling som er VESENTLIG mere behaglig på mac. bare skli ned på trackpaden med to fingre så skroller den fint uten lagg som på pc.

Ang mail har du fantastisk bra mail program på Macen som er enkel og lett ibruk, eller bruk nettleser versjonene.

Jeg bruker noe som heter Sparrow, de fleste på jobben bruker den å :) veldig fornøyd.

Ønsker deg lykke til med valget :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Fra PC til MAC ....

Innleggav Woz » søn 11.03.2012 23:26

Enig med han ovenfor, men skal man gå Media og Kommunikasjon burde man gå for Macbook Pro.
medlem i 145 måneder
 

Re: Fra PC til MAC ....

Innleggav volleyjentee » fre 24.08.2012 16:48

hei! jeg har en asus nå og jeg får snart hele adobe cs6(?) på skolen. min private pc har 320 gb på haddisken og det samme har skole pcen, og lurer på om noen av dere kunne svare på dette: burde jeg utvide harddisken på en av pc-ene mine nå eller skal burde jeg kjøpe MBP? :-) takk på forhånd.
medlem i 139 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]