PC vs ny Imac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Re: PC vs ny Imac

Innleggav hanharal » tor 03.01.2013 3:48

Maccrell skrev:Det jeg har prøvd å forklare her er at om en kjøper en pc for samme prisen den dyreste iMacen koster, så vil en få en pc som er betydelig kraftigere enn en iMac. En kan like det eller ikke like det, men det er uansett fakta.


Man må sammenligne med andre 27" AiO-maskiner. Alle AiO-maskinerer prioriterer design foran spesifikasjoner. Hvis det er noe man ikke er ute etter så bør man unngå alle AiO-maskiner.

Maccrell skrev:Hvorfor ikke kjøpe deg er mac mini og bruke et nytt tv som skjerm ? Et tv må du jo uansett ha og det er jo et møbel. En mac mini er knapt synlig og lydløs + billig i forhold til iMac.


Foreslår du virkelig å bruke en 40" TV som skjerm!?
Jeg tror ikke du aner hvor mange ulemper det er med en slik løsning.

Maccrell skrev:Her i dag skulle jeg se skitouren på nrk og brukte da iMac og Safari. Som vanlig så gikk det ikke mange minuttene før elendigheten hang. Løsningen var å bruke en pc som er like dyr som iMacen. Her brukte jeg Internet Explorer og samtidig fortsatte på samme pc med å redigere bilder. Kan bare opplyse om at det ikke hang en eneste gang på pcen. Begge maskinene er koblet til med kabel til samme router.


Brukte du Flash eller Silverlight?
medlem i 158 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav jerry.c.bush » tor 03.01.2013 8:20

Maccrell skrev:Om du leser min siste kommentar jerry så skriver jeg der at jeg ikke har andre programmer enn Apples. Det vil altså si at jeg ikke har tredjepartsprogrammer. Det er flere andre her inne som også har lignende problemer, men det er nok bare en brøkdel av de med problemer som lufter de her inne. Du er nok bare en av de heldige som aldri har problemer med Mac jerry. Forøvrig er jeg en erfaren bruker av både OSX og Windows .

Men du kjører Onyx likevel? Virker noe merkelig for meg. Husk på at det også er et tredjepartsprogeam, altså ikke Apple program.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav Maccrell » tor 03.01.2013 12:54

Nå har jeg selv et 40" led smart tv i stua som er koblet til en mac mini og det eneste negative er at menyene på skrivebordet kommer litt langt ut på tvskjermen. Det fungerer glimrende å se filmer og bilder, samt høre på musikk. Alt er lagret på eksterne disker tilkoblet mac mini. Mac minien er tilkoblet nettet. Dette fungerer glimrende så hva er problemet hanharal ? Jeg brukte Flash.
Det er rart at apple leverer med OnyX når en kjøper en iMac. OnyX var på den første iMac maskinen jeg kjøpte. Om OnyX var på den siste eller om jeg lastet den ned selv husker jeg ikke. Flere her inne har nå anbefalt OnyX, men hva skal en tro jerry ? Skal vi alle høre på deg ?
medlem i 143 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav refraction » tor 03.01.2013 13:12

Om Onyx kom installert på en Mac så var det neppe offisielt fra Apple, heller sannsynligvis en tekniker som hadde glemt den igjen der pga service eller "refurbished" Mac versjon.

Hadde det vært et offisielt støttet produkt så hadde det også vært mulig å finne som download fra Apples sider. Og den finnes heller ikke på App store, kun som download via div websites.
medlem i 136 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav TorsteinO » tor 03.01.2013 13:58

Onyx kommer definitivt ikke forhåndsinstallert fra apple, fikk ny maskin her i går så det kan jeg si 110% sikkert denne gangen, og kan ikke huske det tidligere heller, men det er et flott lite program, uansett.

ang hvorfor han spør om flash/silverlight: flash er velkjent for å skape badeball, så der har du nok grunnen til det.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav Valotunk » tor 03.01.2013 15:14

Maccrell skrev:Det er rart at apple leverer med OnyX når en kjøper en iMac. OnyX var på den første iMac maskinen jeg kjøpte. Om OnyX var på den siste eller om jeg lastet den ned selv husker jeg ikke. Flere her inne har nå anbefalt OnyX, men hva skal en tro jerry ? Skal vi alle høre på deg ?


Apple har aldri, jeg understreker, aldri, levert noen Mac med OnyX installert.
medlem i 198 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav Lost » lør 23.11.2013 9:03

Har nettopp fått den nye iMac 27" i hus. Med ren SSD-disk denne gang! Så rask at jeg knapt får snudd meg før den er oppegående! Jeg bøyer meg igjen i støvet for Apple`s stasjonære maskiner! Har brukt Eplemaskiner siden 2000, men denne tar kaka! Ingen over, ingen ved siden! Kan man bli Apple-religiøs? Jepp!
Som dere skjønner, etter å ha brukt nye iMac en drøy uke er jeg veldig fornøyd!

Godt valg folkens :-)
medlem i 215 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav schnellpanzer » lør 23.11.2013 18:35

Jeg har hatt pc'er i 30 år, og gikk over til Mac for et drøyt år siden.
Har aldri sett meg tilbake, Windows er fullstendig uaktuelt heretter!

PS. Oppstart på min iMac 27" late 2012 er 12 sekunder, fra helt avslått.
1TB Fusion 32 GB RAM i7 3.4 GHz
medlem i 144 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav FrankDrebin » lør 23.11.2013 18:57

schnellpanzer skrev:Jeg har hatt pc'er i 30 år, og gikk over til Mac for et drøyt år siden.
Har aldri sett meg tilbake, Windows er fullstendig uaktuelt heretter!

PS. Oppstart på min iMac 27" late 2012 er 12 sekunder, fra helt avslått.
1TB Fusion 32 GB RAM i7 3.4 GHz


Jeg har 2 pc'er med Windows 8 som starter på under 10 sek. fra helt avslått.
medlem i 148 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav hanordg » lør 23.11.2013 22:46

Ganske fantastisk disse diskusjonene mellom PC MAC starter på 10 eller 12 sekunder.

Enten så ønsker man windows eller så ønsker man OSX så enkelt er det.
Er man i tvil om man ønsker å bruke ekstra penger på en mac så lar man være.
Min erfaring er at mac maskiner tåler tidens tann på en helt annen måte en noen PC er jeg har og har hatt.
Oppdaterte OSX har også hatt tradisjon for å kunne benyttes på gamel maskinvare. Dette er noe windows ikke har hatt tradisjon for, med unntak av windows 7 og 8 kanskje.
Jeg anbefaler folk å kjøpe kvalitet som varer i årevis, det er når man ser på maskinens levetid du ser hvor billig maskinen har vært.
medlem i 196 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav schnellpanzer » lør 23.11.2013 23:34

FrankDrebin skrev:Jeg har 2 pc'er med Windows 8 som starter på under 10 sek. fra helt avslått.


Hovedpoenget mitt var ikke oppstartstiden, det var mer en kommentar til innleggene om oppstartstid lenger fram i tråden. Det er sikkert ikke lenge før vi har "instant on" både på pc og mac, men det er ikke så interessant.
Poenget mitt var at jeg foretrekker MAC OS framfor Windows, pga bedre integrering av hardware og software, og brukervennlighet. Jeg synes også at et ensartet Applemiljø (OS/iOS) er godt å jobbe i.
Så kan andre foretrekke Windows-miljøer, det spiller ingen rolle for meg.
medlem i 144 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav djhalleu » søn 24.11.2013 2:24

Det eneste du trenger 27 til er dersom du skal bruke den som et tv nummer to.

Jeg angrer på at jeg kjøpte 27. Den er for stor. Jeg ville ha kjøpt den minste iMac. Mest valuta på pengene. Tenkte på det et år. Det er min erfaring.

Jeg ville ha kjøpt en iMac dersom du har brukt Mac før, og en brukt laptop til pc-støff.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav schnellpanzer » søn 24.11.2013 3:39

Du trenger ikke pc til pc-stuff. Har du en MAC kjører du Windows ved evt behov.
Feks vmware fusion og windows 7.
medlem i 144 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav FrankDrebin » søn 24.11.2013 9:28

schnellpanzer skrev:Hovedpoenget mitt var ikke oppstartstiden......


Synes det var greit å nevne det. Nye pc'er med Windows 8 og SSD starter nemlig styggfort. Oppstartstid er et argument som ikke bør brukes av eplefreaker.
medlem i 148 måneder
 

Re: PC vs ny Imac

Innleggav njadve » søn 24.11.2013 10:48

Oppstartstid er vel ikke et argument som bør brukes av noen. Hvor ofte rebooter man egentlig en maskin? Jeg kan fort gå en måned uten reboot, men da kommer det som regel en eller annen oppdatering som krever omstart...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]