Bildeprogram på mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Bildeprogram på mac

Innleggav storm677 » søn 29.09.2013 20:11

Jeg savner et enklere bildeprogram for å se på bildene mine. Som f.eks bildevisning i windows. Har prøvd iPhoto, men siden mange av mappene mine er eldgamle innscannede bilder, med dårlig merking, blir det mye rot. Alt ligger manuelt sortert i mapper, så i Windows gikk dette smertefritt. Noen som har tips til lignende program, som kan vise bildene rett fra mappene uten å rote til sorteringen min?
medlem i 163 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav simkort » søn 29.09.2013 20:54

Jeg vil ikke anbefale noe her, men Picasa er vel muligens det du er ute etter hvis du må ha et program. Da får du hvertfall beholde mappene dine. En annen mulighet er å få oversikt over mappene sine i hendelser i iPhoto. Men Picasa har den fordelen at du slipper å importere direkte i programmet, men kan synce Picasa mot mapper. Picasa er kun for å se gjennom bildene, ikke et program du lagrer bildene i.
medlem i 212 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Grohl » fre 18.10.2013 12:53

I snø-leopard kan man trykke markere alle (cmd+a) bildene i f.eks. en mappe og åpne med preview.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav njadve » fre 18.10.2013 13:12

Du kan gå i iPhoto sine valg, gå til avansert og hake av for at den ikke skal kopiere bildene til iPhoto-biblioteket. Da vil du iallefall komme til å beholde mappestrukturen og iPhoto vil kunne vise bildene...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Baldrick » fre 18.10.2013 18:11

Prøv ffview http://download.cnet.com/FFView/3000-18488_4-50312.html
Veldig enkelt og greit program alá gamle ACDsee på PC.
medlem i 125 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Hubro » fre 18.10.2013 20:26

Hvorfor ikke bare benytte Preview (Forhåndsvisning)? Et undervurdert, enkelt og brukervennlig bildeprogram.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Bildeprogram på mac

Innleggav Superhai » søn 20.10.2013 14:30

Hvilken versjon av OS X har du? Jeg bruker bare å velge første bilde i Finder og trykke mellomrom og så bruke piltastene for å gå gjennom mappene.
medlem i 131 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Hubro » søn 20.10.2013 19:47

Riktig det med Finder, men i Preview har du en del tilleggsmuligheter.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Jonas.J » man 21.10.2013 12:05

Jeg har også bildene mine sortert etter mitt eget hode i mapper og undermapper. Når det gjelder programmer som ikke roter med bildene så har jeg oppdaget forlengst at "følgeprogrammet" til Photoshop, Illustrator osv, Adobe Bridge, er det absolutt beste programmet til å lete etter bilder.
Ellers er bildevisngen i Finder OK, og som sagt her er Forhåndvisning etter veldig undervurdert program. Raskt, enkelt og uten å ødelegge noe.
medlem i 151 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav Hilde Haa » man 21.10.2013 16:31

Du tenker som i slide show? Jeg bruker et gratisprogram som heter Sequential. Det fungerer helt utmerket for mitt bruk i alle fall :)

Brukerens avatar
medlem i 131 måneder
 

Re: Bildeprogram på mac

Innleggav storm677 » man 21.10.2013 17:23

Takk for alle svar og tips!! Skal teste forslagene.
medlem i 163 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron