Heelt ny på Mac

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Heelt ny på Mac

Innleggav Nilsens » tir 25.03.2014 20:17

Da er vidunderet ankommet og startet opp.Dette ser jo riktig så bra ut - kanonbra skjerm
har tafset litt i noen timer - føles bra - tenker å bruke noen dager på å få litt "mac" i fingrene uten å røre windows maskinen.
Men da må jeg kunne bruke macen til mail --
Så derfor skulle gjerne hatt alle mine kontakter fra Iphone 5 til Macbook Pro.
Koplet Iphone til Itunes - autoriserte maskinen - tok sikkerhetskopi av Iphone ( brent barn osv )
og deretter trykket synkroniser - lite skjedde gitt - i allefall ikke noen kontakter
sjekket gjennom innstillingene for synkronisering - fant ingen valg for kontakter --
noen som vil hjelpe meg her ?

Mvh
medlem i 120 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav jerry.c.bush » tir 25.03.2014 20:45

Aktiver iCloud på iPhone og på maskinen og de vil synkes uten å koble telefonen til maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav Nilsens » tir 25.03.2014 22:12

Sett slikt 8-)
det funket som en kule
takk
medlem i 120 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav mactiss » tir 25.03.2014 23:17

Jeg sliter litt med dette selv, selv om jeg har aktivert icloud. På min iphone 4s har jeg kontaktene mine, denne kan betraktes som "fasit". Både på ipaden og macbook pro kommer det en del kontakter opp, men ikke alle....

Tips?
medlem i 128 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav mactiss » tir 26.08.2014 7:12

Forslag?
medlem i 128 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav jerry.c.bush » tir 26.08.2014 7:22

Forsøk å slå av iCloud for så å slå det på igjen på de enhetene som ikke får alle kontaktene.
Sjekk også på iPhonen om alle dine kontakter virkelig ligger i iCloud og ikke på andre steder ved å åpne appen kontakter, klikk på Grupper og sjekk der hva som her er markert. Finn ut hva som ligger hvor. Bare det som ligger under iCloud vil bli synkronisert via iCloud.

Brukerens avatar
medlem i 156 måneder
 

Re: Heelt ny på Mac

Innleggav mactiss » tir 26.08.2014 9:31

Takk for svar, skal forsøke dette :-)
medlem i 128 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere