Itunes fra PC til MAC?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Itunes fra PC til MAC?

Innleggav DADDY » lør 20.12.2014 20:21

Hva skjer hvis jeg flytter "Itunes" fra PC til MAC?

Tenker på apps, musikken er det OK går tapt men den det gjelder må kunne synke sine Idingser selv om han skifter plattform.

Er filene "like" enten det er MAC eller PC?

For å gjøre det enklere så vil språket være Russisk på alle enheter.
:-P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Itunes fra PC til MAC?

Innleggav HEFJELLS » lør 20.12.2014 21:10

Eg vil tro at han, når han kobler til idingsene i iTunes, mån gjennopprette dem som nye. Siden han bytter fra Pc til Mac. Eg vil også tro at hvis han tar en sikkerhetskopi av musikken til en ekstern hdd og resten, kontakter, apper og denslags til iCloud, vil det være en kurant sak å bytte fra Pc til Mac. Skal vel også kunne sikkerhetkopiere musikken via iCloud, men hvis det er litt volum kan det hende han må kjøpe mere lagringskapasitet i iCloud.
Det enkleste vil vel være å åpne iTunes, markere sangene og flytte dem til en ekstern hdd, åpne "nye" iTunes og legge dem inn der. Og la prosessen gå sin gang. Logger han på i "nye" iTunes med sin appleID vil det som er sikkerhetskopiert i iCloud dukke opp der. Han må sjekke på idingsene sine at de sikkerhetskopierer til iCloud. På idingsen gå inn på Innstillinger-->iCloud--> iCloud Drive og Sikkerhetskopi. Disse skal være på. I Systemvalg klikk på iClod og slå på iCloud Drive. Sjekk på idingser og i iCloud i Systemvalg hva som sikkerhetskopieres. Denne beskrivelsen er laget med OS Yosemite og iOS 8.1.2. Har han eldre utgaver kan det være litt andre valg.
medlem i 163 måneder
 

Re: Itunes fra PC til MAC?

Innleggav DADDY » lør 20.12.2014 21:27

Takk.

Jeg googla, fant denne http://blog.deversus.com/2011/02/how-to ... ws-to-mac/ som første valg.

Tror det skal være mulig uten å miste noe - sjekker videre når han har handlet.

Evt. sender ham til Eplehuset som vel gjør slikt mot betaling. :-)

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Itunes fra PC til MAC?

Innleggav Stereo Mac » lør 20.12.2014 21:48

Selv så flyttet jeg itunes mappen fra PC til ekstern HD.
Koblet den til Mac, overførte Itunes mappen til Mac.

Fungerte fjell det.

PS: Hadde kun musikk / Film. Vil tro det fungerer med apper også.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 


Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron