Mac på jobben?

Diskusjon rundt det å "switche" fra PC til Mac.

Mac på jobben?

Innleggav paalea » tor 06.08.2015 16:31

Jeg skal begynne å jobbe som kiropraktor på en klinikk. Der har de PC og en pc-"guru" som mener jeg må ha PC for at ting skal fungere og kobles opp mot nettverk etc.

Jeg vil helst ha iMac, og journal-programmet jeg skal bruke (ProMed) fungerer fint med en Windows emulator/bootcamp eller hva det heter.

Bør jeg trumfe igjennom en iMac eller krype til korset og kjøpe en pc computer som jeg egentlig ikke har lyst på....dilemmas!

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Grubasek » tor 06.08.2015 20:09

Hvis han ikke kan koble en Mac opp i et nettverk kan han ikke kalles "PC-guru". Jeg ville ha insistert på iMac'en. ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav paalea » tor 06.08.2015 21:06

Bra svar!! :)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Ugland » tor 06.08.2015 23:34

Spørsmålet er jo hvilken sikkerhet det settes opp med...

Jeg kan bruke min Mac på jobb med citrix klient på de web baserte programmene våre.
Nå skal det sies at helseforetaket jeg jobber for er stort så å spesialtilpasse noe til noen er ganske forståelig uaktuelt...
medlem i 124 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Morse » tor 06.08.2015 23:36

Fortell denne "guruen" at en moderne Mac kan kjøre Windows både fra Bootcamp og via emulator. Kanskje dette er nytt for ham?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav ramviking » fre 07.08.2015 19:26

Group Policy er vel en selvfølge på en slik arbeidsplass.
medlem i 177 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav tiddylicious » lør 08.08.2015 18:16

Du kan fint koble OS X til Active Directory, samt implementere diverse løsninger for group policies. Antar grunnen til at denne "guruen" lener seg på PC er for at det medfører merarbeid.

Dersom du er litt oppegående med OS X skal du greie å få til det aller meste. Jeg antar imidlertid at du er på egenhånd om du trumfer gjennom en imac.

Nå vet jeg ikke hva slags journalsystem som benyttes med forskjellige sikkerhetsløsninger, men jeg antar de potensielle problemene kan oppstå her.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav paalea » man 10.08.2015 23:06

Ja, eneste som er litt dritt er at jeg går glipp av en "guru" som kan ordne alt for meg, men som nå ikke svarer mailen min etter jeg fortalte ham at jeg var villig til å bytte ut iMacen om den ikke skulle fungere til mitt og klinikkens bruk.

Men jeg har snakket med andre kiropraktorer som bruker Windows på iMac med Bootcamp og kjører ProMed journalsystem uten problemer.

Digresjon: Er det elkjøp som er billigst på iMac for tiden?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav svar » man 10.08.2015 23:14

paalea skrev:Men jeg har snakket med andre kiropraktorer som bruker Windows på iMac med Bootcamp og kjører ProMed journalsystem uten problemer.


Selfølgelig, å kjører windows i bootcamp er som å kjøre windows på en hvilken som helst pc, eneste forskjellen er hardwaren.
Høres ut som du vil brukle iMac pga hardwaren/designet og ikke OSX, så ser ikke problemet fra IT avdelingens syn.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav paalea » tir 11.08.2015 2:23

Helt enig! Og da skulle det ikke være noe problem å hooke opp mot nettverk etc. skulle en tro. Jeg kjører på med iMac - rogue style :) men hvor får jeg den beste prisen på iMac?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Ttiger » tir 11.08.2015 11:53

ja, elkjøp er nok billigst nu…

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2236286

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav paalea » tir 11.08.2015 20:34

YES! Endte opp med en 2,7 GHz, 21.5 tommer.....men når jeg ser nå på Oversikten står det sent 2013!? Er dette noe jeg bør reagere på? Burde den ikke være 2015/sent 2015?

Men iallefall fikk jeg den for 10998,- pga. prisgaranti =-O

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Valotunk » tir 11.08.2015 21:35

iMac ble sist oppdatert i 2013, så det er nok riktig det som står der hvis vi ser bort fra Retina modellen som kom i 2014.

Det eneste som er kommet etter 2013 av de "vanlige" iMac'ene er den "nedgraderte" versjonen med 1,4GHz CPU.
medlem i 198 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav paalea » tir 11.08.2015 23:09

Cool. Thanks!

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Mac på jobben?

Innleggav Morse » ons 12.08.2015 13:52


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Neste

Returner til PC til Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]