Web side logo

Prat om alt som ikke har med i1 sine hovedemner å gjøre. Generell snikksnakk!

Innleggav Funkaholic » man 18.09.2006 8:33

Neimen slutt nå, dette er ikke en tråd om hvorvidt man skal ta betalt eller ikke – det er en tråd hvor en person spør om han kan få litt hjelp.

Er helt enig at man i det store og brede skal ta betalt for tjenestene sine,
men siden trådstarter ba om hjelp og ikke la ut en budrunde så får de som ikke vil gjøre det gratis unngå å svare på posten.

Start heller en egen krangle-/diskusjonspost om priser osv.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Hellboy » man 18.09.2006 8:46

Jeg ser at det oppmuntres til ikke å snakke om hvorvidt man skal ta seg betalt no mere, men jeg velger allikevel å gi en kort kommentar:
Det er da overhodet ingen forskjell på om det er en "familie" eller et firma. Enhver designer, med respekt for seg selv, vil legge ned like stor prestisje å lage en BRA logo uavhengig av hvem som skal ha den.
Er man amatør (ikke et frekt ord, et korrekt ord på en nybegynner) eller student eller no så kan det være interessant med all den erfaring man kan få - men om man ønsker en logo utarbeidet av en fagmann (eller -kvinne) så kan man ikke forvente at dette skal gjøres for et smil. Det er ikke gjort på en time.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Vassago » man 18.09.2006 9:05

Problemet er vel bare at en del pusler litt med web-design for moro skyld, og dermed ikke ser på det som en jobb på lik linje med rørleggere, snekkere osv.
Ligningen til rørleggeren er god den, det eneste som får dette til å se annerledes ut er at det ikke finnes fullt så mange hobbyrørleggere som fikser og ordner ting gratis for villt fremmede mennesker.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Jostifer » man 18.09.2006 9:27

Er litt stille på jobben nå, så jeg tok meg den frihet å lage en ganske enkel logo siden det ikke virker som om noen andre er villige til å hjelpe men bare krangle.

Bilde
Hepp!

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav iAperture » man 18.09.2006 9:38

Lag logoen selv. Det virker som om du forventer at vi her skal hjelpe deg gratis med personlige gjøremål, gratis. Slik fungerer ikke det med utvikling av produkter i medieverdenen.
Sorry

Eller bare bruk Jostein sin ;)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Jostifer » man 18.09.2006 9:44

Jeg vil nå heller si at det er snakk om å gjøre noen en tjeneste, hvorfor skal alt handle om penger?
Å lage en enkel logo tar maks fem til ti minutter hvis du har nok info å gå etter, såklart det er verre med store bedrifter, de skal jo gjerne ha en logo som skiller seg ut og samtidig profilerer selskapet på en verdig måte, men når det er snakk om hjemmesiden til en privatperson synes jeg det ikke er noe i veien i å bruke noen minutter på å hjelpe ham/henne uten å måtte ta betalt i dyre dommer.

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macalao » tir 19.09.2006 12:01

Tusen, tusen takk Jostifer.
Den var kjempefin, akkurat noe sånt jeg tenkte.
Den ene tjenesten er den andre verdt.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav rstange » tir 19.09.2006 12:50

Ikke at jeg har noe med dette å gjøre, men Fefas & DynomiteG, hvor mye mener dere man skal betale for den banneren Jostifer laget? Det er jo snakk om en familie. Syns ikke dere trenger å lage bråk om betaling osv.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav kolby » tir 19.09.2006 12:58

Har noen lyst til å hjelpe hverandre, skal man få lov til det. Hele denne portalen er et eksempel på det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Schpaux » tir 19.09.2006 13:04

Fefas & DynomiteG, hadde jeg vært dere ville jeg skammet meg!
Gikk nettopp innpå http://www.archer.no/ for å se.
Det er en hjemmeside til et søskenpar på 7 og 11.

Mener dere virkelig at en gutt på 11 skal betale dere for å gjøre en jobb som grafikere? Tror dere virkelig at han er ute etter et resultat som er verdt å betale penger for?

Hvis det er så provoserende at han spurte om hjelp til en logo, start en ny tråd for å få ut frustrasjon, eller bare hold kjeft spør du meg! Hvis det er uinteressant er det da bare å la være å svare.

Gir litt creds til Jostifer for kloke ord og en fin enkel logo.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Jostifer » tir 19.09.2006 13:06

macalao skrev:Tusen, tusen takk Jostifer.
Den var kjempefin, akkurat noe sånt jeg tenkte.
Den ene tjenesten er den andre verdt.


Ikke noe å takke for det vel, må jo hjelpe hverandre :-)
En harddiskkræsj gjorde at .ai og .eps fila blei sletta, men den er forholdsvis enkel å lage, så bare si ifra hvis du trenger dem ;)

Jostein

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav riverguard » tir 19.09.2006 13:13

byfixar skrev:fotnote: husk at det er ULOVLIG å selge noe som er laget med piratkopiert programvare (noe som de fleste under 16 år sitter med).


Atdetvar? Kilde?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav macalao » tir 19.09.2006 13:19

Tør vel ikke om å spørre om noen vil lage en header til oss.
"Familien Archer"
Kult om noen vil.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Schpaux » tir 19.09.2006 13:31

Litt off-topic; men hvorfor har du 5 iPod'er macalao?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav macalao » tir 19.09.2006 13:47

Jeg har en, min kone har en, min sønn har en, min datter har en, også har vi en shuffle som min sønn kjøpte før han kjøpte sin U2.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Forrige

Returner til Snikksnakk



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere