Null kontrol over ipfw

Diskusjon rundt Mac OS

Null kontrol over ipfw

Innleggav LilleHjelper » fre 17.10.2003 15:07

Etter litt romstering i Systemvalg og Deling, finner jeg ut at brannmuren plutselig ikke kjører lenger.. skylder på at det er en annen som kjører istedenfor, men jeg har ikke installert noen annen. Jeg har tatt omstart på maskinen. Jeg har slettet log-filer og kjørt cron-scripts. Dette har ikke hjulpet. Jeg har kjørt port-skann, men finner ingenting åpent, så det virker som brannmuren (ipfw) sviver - jeg får bare ikke konfigurert den og den tror selv at det er et annet program som kjører som brannmur..

Starter jeg en tjeneste i tjeneste-valget åpnes porten under brannmur-valget, men jeg får ikke lagt til nye regler - alle valg er "grået" ut.. Selv om jeg aktiverer tjenesten "webdeling" får jeg ikke tilgang til maskinen fra Internett - på lokal IP får jeg derimot tilgang til webtjeneren. Hengelåsen er ikke på..

Det som er så muffens er at for et par dager siden var alt "normalt".. jeg har hatt problemet før, men da har en omstart hjulpet. I den tida jeg virkelig kjørte en annen firewall og jeg fikk beskjeden var det tross alt en viss logikk i det.

Er det sjans for at ipfw kjører dobbelt ? Eller er det noen måte å "tvinge" den til å kjøre slik at den undertrykker en event. annen (den tror tross alt det er en annen som kjører) ?
medlem i 247 måneder
 

Innleggav artofdesign » fre 17.10.2003 15:51

Dette har det vært prat om i en årrekke nå.
Og det er helt sant, har du sett den siste Terminator!

Maskinene er virkelig på vei til å ta over!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav simen » fre 17.10.2003 17:50

Ja det er skummelt :lol:

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 17.10.2003 18:12

sjotner skrev:Dette har det vært prat om i en årrekke nå.
Og det er helt sant, har du sett den siste Terminator!

Maskinene er virkelig på vei til å ta over!


Pøh! Skynet er ikke mac kompetibel. Så det så!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav LilleHjelper » tor 23.10.2003 16:54

Joda. Takk for all hjelp :?

Fant ut av dette til slutt, selv om jeg ikke har løsninga på problemet.. Etter å ha gått gjennom hele systemet og slettet de filene jeg ikke likte navnet på så kom brannmuren opp igjen med full kontroll over porter..
medlem i 247 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]