Koble til printer på windows boks

Diskusjon rundt Mac OS

Koble til printer på windows boks

Innleggav andemann » lør 20.12.2003 1:36

Jeg prøver å koble en hp 3420 printer til min powerbook (os x 10.3) over nettverk til en windows xp maskin der printeren står fysisk.

Jeg finner skriveren i nettverket, men under skrivermodell er ikke denne printeren listet under HP.
Er det mulig å legge til skrivere i denne listen?
Har lastet ned driverene fra hp og kjørt "hp inkjet installer ox x" uten at noe skjedde.

Velger jeg annet, kommer boksen "velg en fil" opp. Hvilken fil skal velges her? "hp inkjet installer..." er dimmet ut så den får jeg ikke valgt, da er det to filer igjen, "hp.inkjet installer os x.sit" (som bare inneholder installeren)
og hp_deskjet_installer.dmg (som bare inneholder installeren)

Pcen skal stå som fil, print, web og mail server her i heimen, så det er ikke så veldig aktuelt å flytte printeren over på macen.

Noen forslag?

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » lør 20.12.2003 1:43

Det kan jo være at det går bedre å ha skriveren tilkoblet macen og dele den derfra...
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 20.12.2003 22:31

Du trenger ikke drivere på mac'en med en delt skriver selv om den står på en XP boks. Har selv satt opp en skriver opp på en PC, og kan skrive ut ifra min mac over det trådløse nettverket, men beklageligvis er jeg langt unna både XP og oppsettet mitt til over julen. :roll:
Brukte en eller annen wizard på XP for printer deling over IP eller noe sånt.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]