Problemer med "raskt brukerbytte"

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med "raskt brukerbytte"

Innleggav mytsberg » fre 02.01.2004 23:19

Har installert Panther og er fornøyd med den men har problemer med "raskt brukerbytte".
Jeg er innlogget som "meg" og alt fungerer perfekt, klikker på navnet mitt øverst til høyre og velger "konto 2". Taster inn passord og "terningen" snur og gjør klar "konto 2" men da kommer også problemet. Maskinen gjør klar dock og alt men deretter låser den seg og jeg får ikke gjort noen ting. Ingen ting skjer uansett hva jeg trykker på.
Noen som har eller har hatt samme problem ? eller som kan hjelpe meg med å løse problemet ???
På forhånd takk :D
 

Innleggav thomasb » lør 03.01.2004 0:26

Prøv å lag enda en bruker. Logg inn på den nye brukeren. Skjer samme problem da? Er det bare med en av kontoene du får problemer?

Hvis det bare er denne ene brukeren som det er problemer med, så vil jeg anbefale at du kopierer alt du vil ta vare på fra den brukeren som er problemer med, og så flytte det over i en ny og frisk bruker. Det kan godt hende at problemet er så enkelt som et preference problem, men det er ikke alltid så godt å vite.

Har denne brukeren som er problemer med noen "log-in items"? Er det noen programmer eller scripts som er satt til å starte opp automatisk når man logger inn som den brukeren med problemer?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav mytsberg » lør 03.01.2004 15:41

Har prøvd å lage enda en ny bruker men det samme skjer da også. Bare står å "tenker".

Har ikke med noen "log-in items" og ikke noen programmer eller scripts som skal starte når man logger inn......

Kan en løsning være å legge inn Panther på nytt ? eller har noen en annen løsning ? Er helt fersk med mac jeg, men det har dere vel skjønt. He, he
 

Innleggav magnus » lør 03.01.2004 22:00

Ominnstalering og formatering er ofte en enkel løsning, og ikke minst en typisk pc ting :P. Det kan godt være at det hjelper å formatering vil så godt som garantert virke, men det ere jo mye arbeid, og det fokker jo uptimen din :P. Men man kan jo alltids prøve. Har du prøvde slik eenkle ting som å skru av passordet (la feltet være tomt), Ikke sette på autoinnlogging osv. Jeg vil prøvd alt av innstillinger under brukere ut og inn før jeg ominnstalerte selv. HAr ikke hatt lignende problemer selv.
medlem i 244 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]