admin skrev:Ofte ligger det uansett på TNT og IKKE Apple.
Nettopp!! Har opplevd at under leverandører av service ifra TNT har holdt tilbake Apple leveranse på lager i Norge i EN UKE på ett sted. Pakken måtte etterlyses før den ble sendt videre. Å si at Apple ikke er effektive er ikke riktig. Infrastrukturen til og fra og i Norge er ikke godt nok, det er ett stort problem. Vet ikke hvordan stova er her nå, men før hadde Apple Store lageret sitt i Irland, og de er helt avhengig av TNT for å levere til Norge. Kan også nevne da jeg måtte sende maskinen på Apple care gikk frakt pakken ifra Nederland, opp hit til Tromsø levert på døren, hentet, sendt til Nederland, reparert på to dager, returnert og levert på døren hos meg igjen
på totalt seks dager . Men da gikk det leveringen sikkert direkte med fly, og ikke slik som med TNT som går i kryss og tvers igjennom Europa. I USA har jeg forstått det slik at alle maskinene nå shippes direkte ifra fabrikken i Taiwan (eller var det Korea?), og også der er det litt vente tid på nye maskiner.