Mac OS X spørsmål..

Diskusjon rundt Mac OS

Mac OS X spørsmål..

Innleggav Jon » ons 21.01.2004 20:18

Får man mac os x på norsk only når man bestiller fra norge, eller er det mulig å velge det i installen som på en del linux distroer?

Jeg vil ha engelsk os!

Har akkurat bestilt mac, så jeg er newbie på mac ting.

Takk for svar! =)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav magnus » ons 21.01.2004 20:30

Det er vel standard å innnstallere de fleste språk, man kan dog velge å innstalere færre/flere. Man velger ganske enkel hvilket språk man vil kjøre under og tastaturlayouten i internasjonalt under systemvalg.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav mleith » tor 22.01.2004 0:23

Har inntrykk av at de fleste her bruker engelsk oppsett, stemmer det eller?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 22.01.2004 0:43

Jeg bruker engelsk :). Jeg liker best å bruke det origniale språket. Også kan det jo hende man lærer litt mer engelsk? :P

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav mleith » tor 22.01.2004 0:50

joda, skifte til engelsk jeg og nå. Aveksling...... :P
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 22.01.2004 1:17

Norsk her likegreit. Brukte engelsk en periode for å skjønne hva folk pratet om på de internasjonale forumene da.

Ja, du velger selv hvilket språk du vil bruke. Alt ifra asiatisk til arabisk om du vil. Du kan også sette opp de forskjellige kontoene med hvert sitt språk. Språk og font støtten i OS X er ganske framsynt.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav macorfium » tor 22.01.2004 10:11

Dersom du bruker norskt, er det en litt artig detalj verdt å merke seg: Der det skal stå "skjul prøvebildet" står det: "kjul prøvebildet"! Ihvertfall på min... Bruker 10.2
He he... :D
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnus » tor 22.01.2004 11:46

Bruker som regel norsk, men det virker som om norsk av og til blir litt feil i forhold til hva det egentlig stod der og der 8)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 22.01.2004 12:39

Eneste som plager meg med å bruke norsk, er at Finder oversetter folder navnene. Når jeg skal til Bilde mappen trykker jeg Apple+shift+h, deretter b-i, men markøren stopper alltid på Bibliotek mappen. Grr..

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Jon » tor 22.01.2004 13:06

Vi får se hva som skjer, venter ennå på laptopen.. vil ha den nå! Den er fortsatt "under review"... arrgh! irriterende så det holder!

litt offtopic, men når sendte apple store ordren til dere andre? Gikk det som regel så lang tid som det står "estimated shipping date" eller ble pakka sendt før?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 22.01.2004 13:19

Bestillte ett airport card i høst. Det tok en uke, eller fem arbeids dager om du vil. Vet ikke hvordan det er med maskinene, men jeg tro ikke du skal se helt bort ifra at det kan ta noen uker.
Pust dypt, og ikke tenk så mye på det. Vet at det er som med røyke avvenning å vente på en ny maskin. Hehe. PS: Noen som har sett den "My first mac" videoen. Den er dødsfet. Skal se etterhvert om jeg kan finne en link. :D

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav magnus » tor 22.01.2004 13:39

Med det same vi er inne på dette med språk; Har dere merket at "Mailboxes" ikonet er penere synes jeg ihvertfall i den engelske versjonen av Mail, noen som vet hvorfor/hva det er godt for? :P
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Jon » tor 22.01.2004 13:42

men, jeg vil ha laptop NÅ!

hvis jeg skal være fornuftig så kan jeg vel vente et par uker til... har jo aldri hatt en laptop før.

Dessverre er det ikke sånn det funker!!

Apple store få ræva i gir plis!!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav macorfium » tor 22.01.2004 14:20

Når du bestiller mac til Norge virker det som om det går treigt uansett, det virker ikke som om vi er noe prioritert i det hele tatt. Er ikke Norge et godt nok marked for apple, burde de ihvertfall ikke skremme bort kjøperne og andre intereserte bort med dårlig service. Kjøpte selv mac fra Ok-Data i Sandefjord. Det gikk en evighet eller to før jeg fikk den! Men den var verdt ventinga :D
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » tor 22.01.2004 14:30

AppleStore "pleier" å gå rimelig raskt. Har aldri hatt noen store leveringsproblemer, men jeg har jo hørt om andre som har hatt. Ofte ligger det uansett på TNT og IKKE Apple. TNT tar over levering når Macen kommer til luxembourg/nederland og derfra så kan man ikke tracke den på AppleStore mer.

Å kjøpe fra forhandler i norge går derimot ofte tregt ja..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]