Slette språkfiler?

Diskusjon rundt Mac OS

Slette språkfiler?

Innleggav Hooloovoo » tir 03.02.2004 20:13

Kan jeg slette alle språkfilene jeg aldri bruker? Og hvor ligger de?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav magnus » tir 03.02.2004 22:10

Det er ikke noe problem å slette alle språkfilene unntatt minst et språk :P, jeg vet ikke om du må ha engelsk. Du kunne jo ha latt være å innstalere alle språkfilene når du innstalerte Mac OS X også :) .
medlem i 244 måneder
 

Innleggav admin » tir 03.02.2004 23:31

Finnes et eget program som gjør det,.. men kommer ikke på navnet. Et eller annet med language tror jeg. Søk på macupdate :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 12:36

TinkerTool System gjør jobben for deg, men det koster penger :(
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 08.02.2004 14:05

Her er programmer som gjør samme jobben helt gratis! :)

Jeg gir her linkene til programmene på VersionTracker og MacUpdate, slik at dere kan lese hva folk sier om programmene ;). Dette ser svært lovende ut, og fungerer også i Mac OS X Panther.

LES KOMMENTARENE FØR DU LASTER NED!

DeLocalizer
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13503
http://www.macupdate.com/info.php/id/9281

Monolingual
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13031
http://www.macupdate.com/info.php/id/7758

Kan nok være lurt å lukke alle andre programmer før du setter i gang et av disse programmene til å fjerne unødvendige språkfiler.

Lykke til! ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 08.02.2004 14:27

Jeg har nå prøvd DeLocalizer, og det med stor glede :D

Jeg slettet alle språkfiler untatt Norwegian (og engelsk som man ikke får slettet), og jeg ble nå kvitt hele 773MB! :)

Jeg anbefaler så absolutt DeLocalizer. For å skjønne hva alle språkene er, så er det bare å holde musepekere over hver av de, så får du bedre forklaring på hvilket språk hver enkelt av de er.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 16:49

Jeg har prøvd Monolingual, som jeg ikke syntes var noe å rope hurra for. Tok lang tid å slette alle språkfilene dine Thomas?, tok veldig lang tid med monolingual, ellers så var det bare det at det ikke funket
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 17:02

Sparte 850 MB med DeLocalizer :P
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 17:27

Oisann, jeg kom vist i skade for å slette norskogså :) , noen som vet hvordan man får tak i det igjen? Pacifist og open Mac OS install disc + også finne packagesen?. Men er det noen som vet hvordn man får slettet alle tastatur layoutene som også følger med?, og ikke minst alle printerdriverne, men de er vel kanskje bare å finne i finder
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 08.02.2004 18:04

Ja det tok en liten stund ja, og det må man bare regne med. Den skal jo søke og finne absolutt alle språkfilene, så hva annet kan man vente? Det står på siden til de forskjellige programmene at det kan ta opptil 15 min. :)

Jeg prøvde aldri Monolingua. DeLocalizer så best ut, og det fungerte også veldig bra. Men, så er jo ikke dette akkurat et program man bruker hele tiden.

Hvorfor skal du slette tastaturlayoutene? De kan da umulig ta så mye plass.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 18:50

Tenkt bare å ta ful oppvask med det samme jeg var igang :P, Jeg tror også at edt var mulig å slette flere språk i den gode språksletteren enn i den andre.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » søn 08.02.2004 19:07

slettet alle skriverne utenom HP og Brother og sparte 450 MB på det!!, tastaturlayotene klarte jeg ikke å finne helt (dvs. de jeg fant (jeg fant ikke alle) tok så lite plass at det bare var tull og slette de)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » lør 14.02.2004 14:39

Noen som vet hvordan i @3# )=(#%&/" jeg får innstalert norsk igjen???, trenger norsk pga. mine søsken. Funket ikke å sinnstalere med Pacifist
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 14.02.2004 16:08

Du finner "Norwegian.pkg" på Panther CD 2, i mappen "Packages" ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Gjest » lør 14.02.2004 17:17

Ja, jeg har innstalert det ++, men Mac OS vil ikke bruke den, når jeg logger ut og inn igjen er det fortsatt engelsk.
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron