Services i OS X.3

Diskusjon rundt Mac OS

Services i OS X.3

Innleggav andemann » fre 13.02.2004 16:08

Har OS X (10.3) noe som tilsvarer services under winnt?

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 13.02.2004 16:10

Og med services mener du? Forklar litt mer :) (jeg kan ikke Windows så godt).

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav simen » lør 14.02.2004 14:01

Services tilsvarer vel Extensions, tillegg på norsk; under Mac OS 9 og før. Mac OS X er UNIX basert, og den har forsåvidt Services sett utifra navnet (tjenester altså), men det er ikke et slikt puslespill og DLL helvete Services som i Windows nei :D Services som kjører i Mac OS X kan vel sammenlignes med Daemons eller noe slikt. Eller er jeg helt på viddene ? Jeg vet åssen jeg bruker Services i Windows, men vet ikke konkret helt hva det er. Det er som Extensions i Mac OS 9, og de kommer ofte i konflikt med hverandre i Windows verden, som i Mac OS 9.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav fmortens » søn 29.02.2004 16:09

simen skrev:Services tilsvarer vel Extensions, tillegg på norsk; under Mac OS 9 og før. Mac OS X er UNIX basert, og den har forsåvidt Services sett utifra navnet (tjenester altså), men det er ikke et slikt puslespill og DLL helvete Services som i Windows nei :D Services som kjører i Mac OS X kan vel sammenlignes med Daemons eller noe slikt. Eller er jeg helt på viddene ? Jeg vet åssen jeg bruker Services i Windows, men vet ikke konkret helt hva det er. Det er som Extensions i Mac OS 9, og de kommer ofte i konflikt med hverandre i Windows verden, som i Mac OS 9.


dll er da noe helt annet da (delte bibliotek), men ja. OS X har dette selvfølgelig. Du finner dem (noen av dem) under deling->tjenster
Legger du til eller vil leke med de andre må du mest sannsynlig bruke terminalen for å konfigurere etc.
medlem i 242 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]