Om Quicktime Streaming

Diskusjon rundt Mac OS

Om Quicktime Streaming

Innleggav skyfex » tir 09.03.2004 11:08

Hvorfor har ikke Apple tatt med Fullscreen i standard versjonen av quicktime? Og hvorfor går det ikke ann å bruke fullscreen når man streamer på web (uten å klippe ut addressen fra kilden, og starte i quicktime)? Eller ihvertfall en knapp i context menyen til å starte i ekstern spiller. Apple ser ut til å tenke godt igjennom det meste de gjør, men ville de ikke tjent mye på å endre på dette? Fullscreen er det eneste som mangler til at Quicktime skal bli den beste web-spilleren både på windows og mac os x. Det irriterer meg egentlig ganske mye.

Lurer også på hvorfor de ikke legger ved ogg vorbis og xvid dekodere.. gjerne divx og. Trodde Apple støttet åpne standarder? Og både ogg vorbis og xvid er open source. Da hadde Quicktime vært helt grei til å spille av filmer på harddisken og.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Jon » tir 09.03.2004 14:21

Du kan jo kjøpe pro eller eventuelt registrere med en av de mange keyene som ligger ute for å teste før du evnt. kjøper.

Jeg kan i allefall spille av xvid/divx med quicktime, men jeg vil si at vlc er bedre til sånt en qt. Jeg tror derimot at qt tar mindre strøm enn vlc.. leste det et sted, så da er vel qt bedre hvis du er på reise med laptop uten strøm mulighet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron