Ang mail og programmer tyngere enn andre

Diskusjon rundt Mac OS

Ang mail og programmer tyngere enn andre

Innleggav budbringeren » lør 27.03.2004 5:26

Jeg liker entourage ganske så godt.. flere valgmuligheter enn på mail.. prøvet mail noen ganger men har alltid hoppet over til entourage igjen.. Men jeg merker at mail er mindre tungt for macen enn entourage.. Og det betyr mye for meg.. Likeledes med explorer browser sammenliknet med safari, eller windowsplayer sammenliknet med QuicktimePlayer.. Windowsplayer er så vannvitttig treg på macen iforhold til quicktime... Er det bare jeg som innbiller meg dette eller er det et faktum???

Sikkert dumt spm men trenger bekreftelse på dette fra andre macbrukere.. får meg snart ny mac, og har bestemt meg for at programmer som trenger ganske så lite muskler får å gjøre oppgavene sine har mye å si siden jeg bruker masse programmer samtidig og macen kan bære preg av dette noen ganger..

Noen som vet hvordan man får lagt til hotmail i MAIL? får det ikke til jeg..
Og en annen ting: Når jeg har slettet mail og går til TRASH for å slette fullstendig, så får jeg følelesen av at jeg kun sletter fra listen.. men slik er det vel ikke?

Noen som bruker mlmac her inne?

Håper på svar:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav magnus » lør 27.03.2004 11:57

Ja, Microsoft sine mac-programmer spiser CPU kraft, osm en sulten ulv. Det er nok ingen tvil om MAil går mye kjappere, og er mye lettere, med tanke på systemet.

Ja, bruker mlmac fra tid til annen
medlem i 245 måneder
 

Re: Ang mail og programmer tyngere enn andre

Innleggav thomasb » lør 27.03.2004 12:01

budbringeren skrev:Jeg liker entourage ganske så godt.. flere valgmuligheter enn på mail.. prøvet mail noen ganger men har alltid hoppet over til entourage igjen.. Men jeg merker at mail er mindre tungt for macen enn entourage.. Og det betyr mye for meg.. Likeledes med explorer browser sammenliknet med safari, eller windowsplayer sammenliknet med QuicktimePlayer.. Windowsplayer er så vannvitttig treg på macen iforhold til quicktime... Er det bare jeg som innbiller meg dette eller er det et faktum???


Det er ikke bare for deg at visse programmer er som sirup. Microsoft Windows Media Player har aldri vært noen racer på Mac. Programmer som går veldig tregt er som oftest dårlig laget, eller så har har du for treg maskin i forhold til hva programmene krever.

budbringeren skrev:Sikkert dumt spm men trenger bekreftelse på dette fra andre macbrukere.. får meg snart ny mac, og har bestemt meg for at programmer som trenger ganske så lite muskler får å gjøre oppgavene sine har mye å si siden jeg bruker masse programmer samtidig og macen kan bære preg av dette noen ganger.


Hva slags Mac skal du kjøpe? Husk at om du vil ha mange programmer oppe på en gang, så er det RAM som teller. Mye RAM! Gjerne 1-2GB. Hvor mye RAM har du på maskinen du har nå?

budbringeren skrev:Noen som vet hvordan man får lagt til hotmail i MAIL? får det ikke til jeg..
Og en annen ting: Når jeg har slettet mail og går til TRASH for å slette fullstendig, så får jeg følelesen av at jeg kun sletter fra listen.. men slik er det vel ikke?


Det skulle være rimelig rett frem å få sjekket hotmail i Mail.app. Er det denne pakken du har prøvd? http://belnet.dl.sourceforge.net/source ... .36.dmg.gz Hva er det i så fall du ikke skjønner? Forklar litt mer hva du ikke får til, så blir det enklere å hjelpe :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Gjest » søn 28.03.2004 0:29

Takk for svar!! :)

Jeg klarer ikke å legge inn hotmail og yahoo i mail.. Finner ikke ut hva smtp og pop er hos hotmail.. og i entrourage skjer det automatisk.. Med den linken som ble skrevet; Er det et ekstra program for å legge til hotmail i mail? Så det trengs? Vet dere hvordan jeg bestemmer skrifttypen i mail, i compose, og som ikke må velges hver gang jeg skriver men som bestemmes som default?? finner ikke ut av det jeg.. går inn i valg men finner ikke default..

Har bestil ibook "12" med 60 gb hardisk og fyller på 512 ram.. Den ibooken skal brukes som kontor, til å surfe på nettet, bokprosjekt og i det hele tatt alt for å organisere livet og jobben.. Utenom det bruker jeg mac til musikk, i et studio jeg driver, og der bruker jeg kraftigere mac selvfølgelig.. For øyeblikket ble valget ibook på grunn av prisen og at den virker som et bra valg i henhold til prisen..

Angående mlmac, syns jeg den er veldig bra, men etterhvert syns jeg den laster ned veldig sakte.. gjorde ikke det før.. tips til innstilling?

Sikkert noen dumme spm for folk som kjenner mail godt, men det er lov å ikke vite alt:)

Takk igjen for svar, og forhåpentligvis kommende svar..
 

Innleggav ggt667 » søn 28.03.2004 9:34

Jeg bruker mail.app, addressebok og iCal( En god kombinasjon, spesielt hvis man også bruker RagTime m/FileTime plug-in for da kan man med enkle scripts sende mail til grupper i adresseboka. )

WindowsMediaPlayer har jeg aldri hatt bruk for, har du prøvd MPlayer?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav simen » søn 28.03.2004 12:59

RagTime er ikke så ille :D Mariner Writer er dritbra. Sikkert litt off-topic, men men :D

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav magnus » søn 28.03.2004 15:49

Anonymous skrev:Takk for svar!! :)

Jeg klarer ikke å legge inn hotmail og yahoo i mail.. Finner ikke ut hva smtp og pop er hos hotmail....


Det er derfor du må ha denne greia somd et ble linket til lenger oppe. Den fikser edt av seg selv, ad er det bare å taste inn brukernavn, og passord.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav gola » søn 28.03.2004 17:09

Anonymous skrev:Angående mlmac, syns jeg den er veldig bra, men etterhvert syns jeg den laster ned veldig sakte.. gjorde ikke det før.. tips til innstilling?


Vet ikke så mye om innstillinger på mlmac (eller mlnet), men emule nettverket generelt fungerer slik at man blir gradert etter diverse kriterier og får hastighet deretter. Såvidt jeg vet er noen av disse kriteriene om man er bak en firewall (dårlig), hvor mange filer man deler og hvor lenge man har vært på sammenhengende. Skulle vel tro dette hadde noe å si i mac-versjonen også.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav sniffer » man 29.03.2004 21:55

Hotmail bruker ikke smtp eller pop, men går igjennom html protokollen. Det finnes en plug in for dette som du kan bruke i Mail slik at du kan bruke hotmail kontoen din i Mail. Se innlegget til thomasb.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav budbringeren » ons 31.03.2004 2:23

Andre gang jeg skrev var jeg visst ikke innlogget..

Takk for tipset om plugin som hjalp i henhold til hotmail/msn. Den flotte imac logoen for mappene i mailen, blir borte når jeg logger meg ut og inn igjen. kun etter jeg henter mail fra msn/hotmail, kommer den imaclogoen tilbake... Går det ikke an å ha den der permanent?

Liker mail mer og mer.. merker at macen jobber bedre når jeg ikke har entourage på.. Grunnen til at jeg droppet mail så tidelig var at jeg ikke ble klok på hvor jeg bestemmer hvilken av mailadressene mine som skal være Default! må velge hver gang jeg skal sende mail.. Er det jeg som er fullstendig blind???
Og Hvordan får jeg bestemt hvilken font som skal stå som default når jeg skriver mail.. dette må jeg også bestemme hver gang jeg skriver mail... sukk...

Er det noen av dere som ville gått igjennom en mac jeg bruker i studio og kanskje finne ut av hvorfor den fryser så lett og finne diverse feil mot betaling..? Viktig for meg å finne alle feilene i den før jeg skal gjøre diverse studiojobber framover..

Hvis noen kunne tenke seg det, så gjerne send meg mail.. en yahoomailadresse står i profilen min..

Igjen; takk for svar:)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » ons 31.03.2004 4:46

En annen ting:

Hele microsoft office er ganske så treg på mac... fins det noe for mac som tilsvarer og erstatter word, powerpoint og excell? Hadde vært så bra om det fantes et program so ikke er så tungtdrivende og kanskje enda smukkere enn office... tenker spesielt på word.. den jeg trenger mest..

Hvis det fins en erstatning for office/word, har den samme format som microsoft word, slik at pcbrukere også får åpnet filene.. Eller må alt konverteres før andre kan åpne filene..

Lurer veldig!!
Har alltid holdt meg til office, men savner noe mer tilpasset for mac, og gjerne like besnæææærende som de fleste macprogammene:))

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav magnus » ons 31.03.2004 14:18

AppleWorks fra Apple er et greit alternatic, ellers finne gratise alternativer som OpenOffice.

Når det gjelder hvordan adresse du skal sende ifra å mail, så tror jeg det er den som er markert når su trykker på send, eller den øverste som er default.

Når de gjelder maskinen din, tror jeg du er nødt for å reinnstalere, edt er det lureste.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav budbringeren » ons 31.03.2004 23:52

Glimrende MAgnus!! Når jeg plasserte ønsket mailadresse øverst i listen, ble den "default". Takk!!

Tittet litt på ragtime solo.. Vet ikke helt hva jeg mener enda.. Hvis appleworks ikke krever så mye kapasitet som word, så kanskje den er nyttig.. Ikke det at word blir for tung, men trives å jobbe når jeg merker at macen trives også:)

Fred ut, magnus;)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron