iPhoto merkverdighet

Diskusjon rundt Mac OS

iPhoto merkverdighet

Innleggav thordur » man 29.03.2004 13:26

Hei,

Etter at jeg oppdaterte til 10.3.3 og iPhoto 4.0.1 sluttet iPhoto å virke. Jeg fikset diskrettighetene og iPhoto ble nesten helt frisk, men ikonet er bortevekk. Andre som har opplevd dette. Hvordan finner jeg tilbake ikonet?

-tar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav thomasb » man 29.03.2004 13:35

Prøv å ta en omstart, eller logg ut og så inn igjen. :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Jon » man 29.03.2004 20:32

Jeg hadde et lignende problem, men det kom ikke etter 10.3.3 oppdateringen. Jeg skulle oppdatere iPhoto fra 4.0 til 4.01. Jeg mistet iconet som du, samt at den nektet å starte. Så vidt jeg huske prøvde jeg å reparer diskrettigheter, men det hjalp ikke.

Det jeg gjorde var å slette iphoto, installere iphoto fra iLife dvd'en også oppdatere til 4.01. Det fungerte, så det var vel bare noe som bugga når jeg gjorde det første gangen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav sniffer » man 29.03.2004 21:43

thomasb skrev:Prøv å ta en omstart, eller logg ut og så inn igjen. :)

Ja. Merker at OS X cacher iconene, slik at de ikke blir lastet på nytt igjen hele tiden. Merker det f.eks. visst jeg skifter system iconer, og hvordan Dock'en (ikke) oppdaterer iconene sine.
Vet ikke om det har noe med thordurs problem, men generelt trenger cachen(ev. Finder/Dock) en oppdatering når det er problemer med iconer.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav magnus » tir 30.03.2004 13:44

Hvis ikke så er det jo bare å ordne seg ikonet, og lime det inn…
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 30.03.2004 14:29

Liten kommentar, bare: Hvis ikoner ikke oppdaterer seg, er det nok å logge ut og inn igjen - du trenger ikke reboote...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 30.03.2004 14:39

Hooloovoo skrev:Liten kommentar, bare: Hvis ikoner ikke oppdaterer seg, er det nok å logge ut og inn igjen - du trenger ikke reboote...


Derfor jeg sa: "...eller logg ut og så inn igjen." ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

og ikonet dukket opp igjen

Innleggav thordur » ons 31.03.2004 11:13

jeg logget inn og ut og vips var det tilbake. iLife DVD'en er jeg veldig bitter på Apple for. Jeg kjøpte ny PB 17" i februar og skulle dermed være kvalifisert for å få dette gratis. Jeg prøvde å registrere meg på apple.com men fikk aldri godkjent s/n. Derfor fikk jeg ikke mitt gratiseksemplar for fristen gikk ut... </bitter>
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron