Problemer med å brenne DVD plater

Diskusjon rundt Mac OS

Problemer med å brenne DVD plater

Innleggav sparchy » lør 03.04.2004 12:39

Hei
Jeg har en tid nå brent DVD filmer ved bruk av DVD back up, DVD2OneX, og Toast titanium. Dette har fungert glimerende. Men nå får jeg en feilmelding ved verification i Toast:"Can´t continue verification, Sector 0 is unreadable"
DVD´n kan da ikke leses eller spilles på mac´n. kun på DVD spiller koblet til TV´n. Denne feilmeldingen kommer ved brenning av DVD plate når jeg åpner toast og henter en film som allerede er kopiert og lagret i toast (eple+o)
Det har også forekommet når jeg brenneren film som er kopiert ned på mac fra en allerede kopiert DVD plate. Ser at på de filmene som allerede er kopiert, ligger det en fil som heter .DS_Store (synes kun når jeg drar hele filmen inn i Toast.) Hva slags fil er dette?

Noen som har løsning på mitt problem? Må jeg brenne platen annerledes ved kopi nr 2? Brukte en DVD-RW plate, da gikk det bedre? Er det noen annerledes enn å bruke en DVD-R?

Tips: ikke bruke That´s Write plater. Etter en stund uti filmen på min DVD spiller(Harmon Kardon 20) stopper filmen(ikke på mac´n, kun på TV)

Takknemlig for svar. :lol:

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]