GPRS og telling av bytes

Diskusjon rundt Mac OS

GPRS og telling av bytes

Innleggav andemann » tir 06.04.2004 13:16

Jeg sitter oppkoblet via blåtann og gprs til NetCom, det er bare en ting som uroer meg litt, hvordan finner jeg ut hvor store datamengder jeg har lastet ned? Finnes det noe i OS X (10.3.3) som teller pr session hvor mye data som er overført.
Noen som har vært borti gode verktøy for å holde oversikt over hvor mye data som er overført totalt?

Får vel ta meg en tur unnom versiontracker når jeg kommer meg tilbake til adsllinja etter påske.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav SimonMee » tir 06.04.2004 20:23

Er nok ikke helt svar på spørsmålet ditt, men jeg finner en slik oversikt på telefonen min. Jeg har en T610, og under Anrop -> Tid og kostnad -> Datatellere finner jeg det jeg behøver å vite om siste dataoppkobling (gprs). Jeg finner der også totalt nedlastet / opplastet.

Mitt tips er at du ser deg om i telefonmenyen. Der finner du garantert noe som hjelper deg. Du kan også bruke en eller annen nedlastingsmeter. Som forteller deg hvor mye du har lastet ned, lastet opp. PC hadde noe som het DUMeter. For mac finnes det noe tilsvarende. Noe som heter MenuMeters. Der finner du en slags statistikk over antall byte, megabyte, etc.

Håper dette var til litt hjelp.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav magnus » tor 08.04.2004 17:49

Verktøy (eple+shift+u), aktivitetsmonitor, nettverk. Denne teller overføring over nettverket… …fra og med at du har startet opp amskinen :(, og også over lokalnettverk… Menumeters kan uansett fikse dette for deg
medlem i 245 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]