Går det ann å få webcam alltid øverst??

Diskusjon rundt Mac OS

Går det ann å få webcam alltid øverst??

Innleggav Bonna » ons 14.04.2004 13:43

Jeg bruker ofte Yahoo msn til å chatte litt med dama som har webcam. Men siden jeg også liker å surfe, skrive mail og lignende samtidig, lurer jeg på om det er mulig å få vinduet med Cam på til å alltid være øverst! Noen som har peiling på hvordan jeg kan få til dette? Hadde vært kjekt å kunne slenge et blikk over på camen uten å måtte lukke ned alt å så opp igjen! ;)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » ons 14.04.2004 16:11

Jeg vet ikke om noen program eller noen måte å få det til på. Hvis du har en ekstra skjerm kunne du jo brukt den eksterne skjermen til å surfe på eller motsatt :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Bonna » ons 14.04.2004 17:27

vil det funke med min iBook G3 da? Eller er her bare speilskjerm? Syntes der burde være en slik funksjon! Mac har hjulpet meg i alle de pirketingene jeg vil ha, så jeg blir ikke forundrett om det går ann. ;)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav magnus » tor 15.04.2004 12:34

hehe, det finnes noen modifkasjoner som går ant til å bruke , men det er ikke sikkert din iBook støttes, sø på Google
medlem i 245 måneder
 

Innleggav sniffer » tor 15.04.2004 12:43

Bonna skrev:vil det funke med min iBook G3 da? Eller er her bare speilskjerm? Syntes der burde være en slik funksjon! Mac har hjulpet meg i alle de pirketingene jeg vil ha, så jeg blir ikke forundrett om det går ann. ;)

Går ut ifra at du eier en hvit iBook da. De to første generasjonene med ATI Rage 128 Mobility 8Mb og 500/600 MHz G3 støtter ikke utvidet skrivebord, eller span(n)ing (?) hack som det heter. De senere modellene ifra 600 Mhz med 16 Mb video ram eller mer støtter spanning hacket.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Bonna » fre 16.04.2004 0:58

Følgende står i info om maskinen:
Kode: Merk alt
Maskinmodell: iBook   
  Prosessortype:   PowerPC 750  (33.11)
  Antall prosessorer:   1
  Prosessorhastighet:   600  MHz
  Nivå 2-buffer (per prosessor):   256  kB
  Hukommelse:   384  MB
  Busshastighet:   100  MHz


Ja det stemmer at jeg har en helt kvit modell. Den fineste (syns jeg).
Har også 8 mb VRAM står der. Er det ikke noen mulighet for meg? Eventuelt finnes der andre prog jeg kan bruke? Eller må jeg bare glede meg til M$ kommer med webcamstøtte? hmmf!
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Aphelion » lør 17.04.2004 15:25

Du kan jo alltids bruke amsn, en msn-klone... Den fungerer greit, men utseendet er forjævlig!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 17.04.2004 15:30

Aphelion skrev:Du kan jo alltids bruke amsn, en msn-klone... Den fungerer greit, men utseendet er forjævlig!


Leste du topic? WEBCAM :) aMSN støtter vel ikke webcam enda?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 17.04.2004 15:33

Aphelion skrev:Du kan jo alltids bruke amsn, en msn-klone... Den fungerer greit, men utseendet er forjævlig!


Støtter aMSN webcam?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 17.04.2004 15:34

Bonna, du har samme maskin som meg da. Nei, da støtter den ikke spanning hacket desverre.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]