Hvilken browser bruker du?

Diskusjon rundt Mac OS

Hilken browser bruker du?

Safari 1.2.2
39
65%
Firefox 0.8
3
5%
Firefox 0.9 RC
4
7%
Mozilla 1.6
0
Ingen stemmer
Mozilla 1.7 RC
0
Ingen stemmer
OmniWeb 5.0
0
Ingen stemmer
Opera 7.50
11
18%
Explorer 5.2.3
1
2%
Netscape 7.1
0
Ingen stemmer
Annen
2
3%
 
Antall stemmer : 60

Hvilken browser bruker du?

Innleggav ivar » ons 09.06.2004 23:27

Jeg lurer på hva som er den mest brukte browseren for tiden... Hvorfor bruker du den browseren du gjør?

// Ivar

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 10.06.2004 1:06

Jeg bruker Safari fordi den er uhyre gjennomtenkt når det gjelder brukervennlighet, og har et bokmerkesystem som slår alt annet jeg har prøvd. I tillegg er den pen, og det er ikke noe jeg egentlig savner av funksjoner. Jeg har relativt enkel bruk.

Hvis en side ikke fungerer, bruker jeg firefox.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Beate » tor 10.06.2004 1:09

Jeg bruker mest iCab http://www.icab.de/ for tia, fordi:
- Den har personlighet. Den blir glad, sint eller gretten ettersom hvilken sider du besøker.
- Den har det kulest navn av alle browserne.
(men når det gjelder programmer er det ingenting slår "Mac the Ripper", "Word Rage 2. New Word Order" og "Steve Perfect")
- Penest å se på, etter min mening (selv om logoen kanskje ikke er blandt de vakreste).
- Den er letteste å forstå, for meg i allefall.
-Den er relativt lite brukt. Det er kult å kunne være litt spesiell.
-Den er iblandt de raskeste.

For folk som lager websider er kanskje det at den er veldig bra til å teste websider grunn til å titte litt på yndlingsbrowseren.

Ellers må jeg innrømme at jeg bruker Safari endel også. Den er jo veldig bra den også, men det er litt kult å være spesiell synes jeg - det er vel det det koker ned til.
Til nettbank bruker jeg Mozilla. Jeg har ikke testet iCab imot nettbank ennå, men om den går er det bye bye Mozilla.

(En mindre fleipete og mer seriøs gjennomgang av iCab, om noen er interessert, finnes på: http://www.mothsoft.dk/icab.html)
Sist endret av Beate den tor 10.06.2004 19:29, endret 2 ganger.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav gribuz » tor 10.06.2004 10:12

samme som Hooloovoo :)

Safari til det meste og firefox hvis det er en side som sliter litt :lol:
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Thor » tor 10.06.2004 10:42

Jeg har gått helt over til Opera 7.51 nå. Tidligere brukte jeg Firefox og Safari. Jeg synes Opera er raskere, og alle tilpasningsmulighetene gjør at jeg kan sette den opp akkurat slik jeg vil ha den. Den innebygde IRC-klienten er også en genial funksjon.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Opera 7.51

Innleggav Giltvedt » tor 10.06.2004 11:48

Er mektig glad i Opera i grunnen at det finnes i flere plattformer enn
ett. Varierer litt mellom Mac, Linux og Windows og da føler jeg da
mer tilpasset med Opera som nettleser.

Ellers kjører jeg også Firefox i tillegg hvis noe nettsider har dårlig
cache støtte som herper litt hos Opera iblandt. Det skjer også med
andre nettleser også.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav loring » tor 10.06.2004 12:29

Bruker akkurat nå Firefox, men når den nye ibook'en kommer blir det nok safari :D *glederseg*
medlem i 239 måneder
 

Innleggav ggt667 » tor 10.06.2004 13:12

Liker egentlig best Netscape, men det tar 17 sekunder å fyre den opp, men når den først er startet, er ikke jeg i tvil om at det er den beste nettleseren.

Safari har noe underlige tolkninger av form elementet: textarea slik at linjeskift noen gagner forsvinner og andre ganger ikke.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav budbringeren » tor 10.06.2004 19:20

Jeg har prøvet ut de fleste browserene, og de gir meg alle savnet etter den ene, den som er akkurat hva jeg vil ha:
Safari!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav erlinghaugstad » tor 10.06.2004 22:01

Bruker safari men skal prøve ut firefox

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Jon » tor 10.06.2004 23:35

Jeg bruker hovedsaklig firefox, har både safari, opera og ie. Bruker de stortsett bare når jeg skal teste at websider fungerer.

Det om safari og firefox.. så syns jeg firefox visuelt er så godt som likt safari, den er akkurat like brukervennlig, men den har også flere innstillinger og funksjoner hvis du ønsker det.

Firefox slår safari i mine øyne!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav iBoy » fre 11.06.2004 1:20

Jeg bruker nesten bare Safari, både pga. utseende og brukervennlighet. Men én ting irriterer meg veldig: Det går ikke an å sende sms på NetCom mother i Safari og da må jeg bruke Explorer - selv om jeg hater Explorer! Jeg vet ikke om feilen ligger i Safari eller på nettsiden til mother, så jeg har skrevet mail til begge og klaget, men ingenting har skjedd :-(
medlem i 245 måneder
 

Innleggav admin » fre 11.06.2004 1:26

Prøvd samtlige nettlesere som er nevnt her, men Safari er favoritten - med Firefox på en andre plass. Opera kommer på tredje plass.

Nå virker jo til og med Safari med Skandiabanken etter litt triksing og fiksing :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav metrom » fre 11.06.2004 3:42

Opera :)
Fremdeles ikke like superrask nok på mac-plattformen som på de andre plattformene, men funksjonaliteten og mulighetene trekker alikevel opp og for min del over andre browsere.
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 11.06.2004 13:16

Offtopic:
iBoy skrev:Jeg bruker nesten bare Safari, både pga. utseende og brukervennlighet. Men én ting irriterer meg veldig: Det går ikke an å sende sms på NetCom mother i Safari og da må jeg bruke Explorer - selv om jeg hater Explorer! Jeg vet ikke om feilen ligger i Safari eller på nettsiden til mother, så jeg har skrevet mail til begge og klaget, men ingenting har skjedd :-(


Prøv noen av de andre browserne og se om det funker med de. For det er det meget sannsynlig at de gjør. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron