mplayer

Diskusjon rundt Mac OS

mplayer

Innleggav loring » tor 24.06.2004 21:24

Heihei, driver å trikser og mikser for å få alt til å funke som jeg vil, og har i den sammenheng et par spørsmål. Åssn kan jeg installere MPlayer i osX? Har fått til å kjøre en slags "strippa" versjon av programmet, men da uten støtte for VELDIG mange kodekser.. Hverken wmv eller .real funker, og .mov er veldig tregt :S

I tillegg vil jeg gjerne bruke mplayer til å f.eks strame nrk's nett-tv ol..

Har fått alt dette til å funke i linux, og nå vil jeg gjerne ha det like smooth på macen min også! ;)
medlem i 239 måneder
 

Innleggav macrules » tor 24.06.2004 21:52

Søk etter mplayer på http://www.versiontracker.com

Last ned.

Installer.

Enjoy.

8)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Innleggav ggt667 » tor 24.06.2004 23:50

Tror ikke noen har hacket PPC kodekene til bruk med MPlayer på PPC...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Beate » fre 25.06.2004 0:34

Mplayer virker helt greit med wmv. Jeg foretrekker å se dem med den fremfor Windows Media Player. Slik jeg lastet det ned var at jeg lastet ned alt ferdig, med icon for Mplayer som det eneste som lå i zipfilen (kanskje det lå en "les dette" fil i også). Det går også ann å laste den ned som en zipfil mange forskjellige filer inni zipfilen - kanskje poenget da er at du kan sette det sammen selv, på en eller annen måte, ikke vet jeg. Om du finner den Mplayer versjonen hvor alt er ferdiggjordt - altså med bare ikonet (som du bare drar inn i programmer og den virker med en gang) virker den med de formatene jeg har prøvd: .mov, .avi og .wmv.
Så triksing og miksing er ikke nødvendig.
medlem i 236 måneder
 

Innleggav ggt667 » fre 25.06.2004 10:47

wmw-filer har mange former, MPlayer funker med noen av dem.

Men for å få QuickTime ting til å virke, kan det være viktig å laste ned Last Binaries.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav loring » fre 25.06.2004 13:15

hum, lasta ned den siste binarien med "out of the zip" bin-fil... Funker derimot fortsatt ikke med nrks nett-tv :S
medlem i 239 måneder
 

Innleggav admin » fre 25.06.2004 14:00

Til NRKs nett-tv trenger du Microsofts Windows Media Player

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav loring » fre 25.06.2004 15:06

Okidok, da var ms mediaplayer innstallert. Hvordan kan jeg i det minste få mplayer til å være default avspiller for spesielle filformater? hvordan kan jeg sette standardleser generelt egentli forsåvidt?
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 29.06.2004 23:51

Du høgreklikkar på filmfila du vil sjå. Så velger du Vis Info-> Åpne Med->Sett som standardprogram...[/i]

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]