Iphoto, kom tilbake!!

Diskusjon rundt Mac OS

Iphoto, kom tilbake!!

Innleggav Ingo » fre 25.06.2004 17:30

Hei godtfolk! Trenger litt hjelp igjen jeg.
Når jeg fikk ibooken min var noe av det første jeg gjorde å slette iphoto. Hva skulle jeg med det , jeg som har Photoshop! Men, nå vet jeg litt bedre og kunne tenkt meg at iphoto kom tilbake. Prøvde med software restore cd1e , men fikk det ikke til.
Sitter her med ett splitter nytt digital ixus i som jeg gjerne skulle ha synca på ett eller annet vis. Hvis noen kunne fortalt meg hvordan man får installert iphoto så blir jeg glad!
medlem i 244 måneder
 

Innleggav ggt667 » fre 25.06.2004 17:34

Det der kaller jeg ris til egen bak, kos deg med Hash OB Photodop du...
Sist endret av ggt667 den fre 25.06.2004 17:46, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav iPanda » fre 25.06.2004 17:38

Du kan installere OS X på nytt og med det mener jeg da ikke å slette den gamle og kjøre en ny installering men at du velger "update" i installeringen. Da røres ingen av dine filer (dvs. dokumenter, prefs osv) men iPhoto vil nok da komme opp på nytt. For å være på den sikre siden kan du nok ta en del backup av viktige ting som office dokumenter og slikt.

Ellers vil jeg anbefale deg å skaffe siste versjon av iPhoto om du ikke alt har det. Den er ganske mye bedre enn noen av de tidligere versjonene. Veldig smooth. Finnes på den siste iLife CDen som du kan kjøpe på Apple store eller skaffe deg på ulovlig vis på nettet.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Ingo » fre 25.06.2004 17:42

Skal prøve å oppdatere the OS. takk for tipset. Har den nest siste versjonen av iphoto. Men skal ikke photoshop synce med digitalkamera?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav ggt667 » fre 25.06.2004 17:48

Da trenger du nok plug-in?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Ingo » fre 25.06.2004 19:20

Jeah! Iphoto kom tilbake.
Hva gjør man med filmklipp på kamera (er det ikke slik b. entall endingen er?)
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 25.06.2004 21:43

Det beste å gjøre med filmklipp er vel å dra den over (til movies mappen eks) på Macen og slette orginalen så du ikke opptar dyrebar plass på minnebrikken. Kvaliteten på mpeg filmer fra digitalkameraer er det vel så dårlig at det ikke er så mye nytte i dem.. Kanskje søppelbøtta er en bedre plass for dem? Eller er kvaliteten blitt mye bedre i det siste :wink:

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Jon » lør 26.06.2004 19:04

Til en annengang så bruk pacifist og åpne os x install dvd/cdene. Finn den pakken du er ute etter og installer den.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Bonna » lør 26.06.2004 19:38

For å få filmklipp så kan du bruke Image Capture. Har samme kamera selv og bruker den. Dersom du plugger til et annet kamera, så pleier det å komme opp som en egen flyttbar disk som du bare kan dra filmene ut fra. Men på ixux i må du bruke Image Capture! Lykke til med filminga og bildetaking!
Hva heter den nye iPhoto? Og vil den funke til min iBook G3?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav eivinn » søn 27.06.2004 9:13

Hvis du kopierer filmene over manuelt og sletter dem må du ikke glemme å tømme søppelbøtta. Hvis ikke tar de opp plassen på minnekortet til du gjør det og de kan ikke slettes fra kameraet ditt.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Ingo » man 28.06.2004 17:35

mange gode tips her! Når det gjelder filmkvaliteten på ixus`n ble jeg svært overasket. Det er godt nok til diverse kødding, dokumentering osv. Jeg har lekt med kamera i ett par dager og kan lett anbefale dette til alle! Snadder!
medlem i 244 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]