Kalkulator virker ikke

Diskusjon rundt Mac OS

Kalkulator virker ikke

Innleggav iBoy » tir 29.06.2004 15:50

Her sitter jeg med en datamaskin til 30.000 kr, men når jeg skal regne ut et enkelt regnestykke, må jeg bruke mobiltelefonen. Kalkulatoren min i OS X (10.3.4) virker nemlig ikke. Jeg kan skrive inn tall, men når jeg ber den legge sammen, skjer det ingenting. Er det bare jeg som har dette problemet, og hva kan det være som er galt?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav iPanda » tir 29.06.2004 17:57

Høres spennende ut. Det første du kan gjøre er å forsøke slette filen com.apple.calculator.plist som du finner i /Library/Preferences i homedirectory. Hvis ikke det funker kan du forsøke oppdatere OS X med intall CDen alternativt bruke et program som henter ting fra denne.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 29.06.2004 18:52

Hehe, høres litt paradoksalt ut, når maskina di faktisk er kraftigere enn alle maskinene NASA brukte ved månelandinga i '69...

Har aldri opplevd det du beskriver - har du nettopp formatert? Har du gjort noe med mappestruktur eller noe som kan ha påvirket kalkulatoren?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav iBoy » tir 29.06.2004 21:59

Jeg har prøvd å slette .plist-en før. Da har det hjulpet en liten stund, så har problemet kommet tilbake. Nå slettet jeg den en gang uten at det hjalp. Så slettet jeg det enda en gang, og nå har den virket fint foreløpig.

Jeg tror jeg oppdaget problemet første gang etter at jeg oppgraderte til 10.3.4, så jeg håper den blir mer stabil ved neste oppgradering.
medlem i 245 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]