iTunes

Diskusjon rundt Mac OS

iTunes

Innleggav Konstrukt » ons 30.06.2004 17:40

iTunes; har ikke programmet den samme funksjonen som Windows Media Player? Med tanke på at man setter inn en CD med f.eks mp3 også oppdaterer titlene og låtene av seg selv slik at man ser hvilken låt man hører på..
Fikk det inntrykket av en eller annen på et eller annent tidspunkt, men ikke sett noe til det ennå.
Eller må man inn i iTunes og skrive alle titlene manuelt?
Alltids noe man lurer på :)

Konstrukt

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav iPanda » ons 30.06.2004 18:13

Jo, det er en slik funksjon. Maskinen kobler seg mot CDDB og henter ned. Har du krysset av for koble til internett ved behov etc i prefs ?

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Konstrukt » ons 30.06.2004 21:50

Takk for svar. Har sjekket ut denne funksjonen i kveld, men fungerer dårlig. Samt at koble til internett var krysset av, så alt skulle være i orden.
Kan det forøvrig ha noe med at jeg har konvertert fra wma til mp3? Har prøvd ut flere skiver jeg har liggende, men får beskjed om at det ikke finnes tilgjengelig informasjon på cddb..
Kjipt å måtte skrive inn alt manuelt.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

wma - mp3

Innleggav olem » ons 30.06.2004 22:08

altså, når man setter inn en lyd-cd så kommuniserer itunes automatisk med sentralen og finner infoen som måtte finnes, men det gjelder ikke mp3-er som er konvertert og mp3-er generelt så lenge det ikke ligger noen som helst info om sangen i selve filen.
Det er jo ikke akkurat som om den spiller av sangen på CDDB og nynner litt på den for å komme på hva den heter og deretter sender infoen til deg.

Btw; CDDB = cd database.. ikke WMADB eller MP3DB!
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Konstrukt » ons 30.06.2004 22:56

Trodde iTunes nynnet litt for cddb jeg, så de kjente igjen låta...
Hvis ikke jeg husker helt feil, så funker dette med mp3 utmerket med windows media player i xp, så hvorfor ikke med itunes...

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Jon » ons 30.06.2004 23:22

da husker du nok feil. For det er nemlig ikke mulig, så sant du ikke har informasjonen fra før av. Det er mulig at mediaplayer leser wma, noe jeg ikke vet om itunes gjør. Og at det var info i wma filene.

Sånn offtopic, så synes jeg mediaplayer er noe forferdelige greier.

Winamp 2 eller 5. Eller så har du gode gamle xmms, men den er jo for *nix.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav Swag » tor 01.07.2004 0:30

Ja, huff Mediaplayer er håpløs. Et annet alternativ, hvis man er Windowsbruker, er Foobar. Veldig bra og lett spiller det også.
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Konstrukt » tor 01.07.2004 0:40

Nei, itunes leser ikke wma-filer. er derfor jeg måtte konvertere de.
Kanskje jeg skulle prøve winamp for osx.. Regner da med at wma avspilles uten problemer?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 01.07.2004 9:27

Du kan jo også lete litt på versiontracker.com eller macupdate.com - der finnes det programmer som tar filnavnet på filer og lager ID3-tager av det. Syns iTunes er overlegent det meste, særlig med alle tilleggsfunksjonene du kan laste ned. Ville ihvertfall prøvd å få det til å funke skikkelig med det første. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav artofdesign » tor 01.07.2004 10:04

Noen som vet hvordan man kan konvertere mp3, aac eller wav etc. til midifiler?

Skal bruke de på telefonenmin (SonyEricsson t630).

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav smacmac » tor 01.07.2004 10:26

For det første:
Den databasen som iTunes søker i etter sangnavn og sånt finner svaret ved å se på alle sangenes lengder. Derfor vil man i yderst få tilfeller få valgmuligheter. Man vet jo selv hva singelen/plata heter
så det betyr kun et trykk mer.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav kyberbob » tor 01.07.2004 11:10

sjotner skrev:Noen som vet hvordan man kan konvertere mp3, aac eller wav etc. til midifiler?

Skal bruke de på telefonenmin (SonyEricsson t630).


finnes program som gjør det, men det blir ALDRI bra. søk heller etter midifiler på google elns.. :wink:
medlem i 237 måneder
 

Innleggav artofdesign » tor 01.07.2004 12:32

Oki doki, har gjort det.
Tips til dere som ønsker:

http://www.findmidis.com/
http://www.zedge.no/

Tjenestene er gratis, det eneste du trenger er bluetooth på maskinen.
Eller en eller annen form for overføring.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Konstrukt » tor 01.07.2004 18:28

Takker for tipset Hooloovoo. Det skal jeg sjekke ut :)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]