Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav tb1 » søn 30.08.2009 21:13

Mobilt bredbånd fra Telenor fungerer ikke etter oppdatering til SL. Noen som har en løsning??
medlem i 221 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav steelfidel » tir 01.09.2009 9:13

Min skjerm (MacBook Pro 2009 modell) fikk et gulskjær rett etter oppgradering.

What to do? :-/
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Alfred.Woodden » tir 01.09.2009 15:36

Stammer ikke gulskjæret fra bytte til gamma 2.2 fra 1.8?

Til trådstarter: beklager men ingen ide.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav steelfidel » ons 02.09.2009 11:15

Alfred,
jeg er en fersk Mac-eier.

Betyr dette at jeg må inn i innstillingene og justere?

Hvidt ser ikke særlig hvidt ut slik det er nå.
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav W3p » ons 02.09.2009 11:24

steelfidel skrev:Min skjerm (MacBook Pro 2009 modell) fikk et gulskjær rett etter oppgradering.

What to do? :-/


Jeg følte også at skjermen min fikk et gulskjær, men fant etter litt om og men at dette bare var bildet jeg brukte (en person). Prøv å se på andre bilder, og internett ol. Har du fortsatt dette skjæret?
medlem i 201 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ruvinn » ons 02.09.2009 11:53

Jeg er skuffet over SL, jeg mener man i det minste bør forvente at drivere til skrivere, scannere som fungerer i leopard, også bør fungere i SL, jeg kommer til å installere Leopard igjen til disse driverproblemene er løst..

Det har også vært andre småting av nettleser og kalender som måtte restartes pga feil, jeg hadde langt mindre feil ved oppgradering fra tiger til leopard..

Jeg får heller ikke bluetooth tilkoblingen til iphone til å fungere etter oppgraderingen
Sist endret av ruvinn den ons 02.09.2009 13:17, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav steelfidel » ons 02.09.2009 13:08

Ja, gulskjæret er svært tydelig med hvit bakgrunn (i websider, dokumenter etc.)
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ruvinn » tor 03.09.2009 16:46

ruvinn skrev:Jeg er skuffet over SL, jeg mener man i det minste bør forvente at drivere til skrivere, scannere som fungerer i leopard, også bør fungere i SL, jeg kommer til å installere Leopard igjen til disse driverproblemene er løst..

Det har også vært andre småting av nettleser og kalender som måtte restartes pga feil, jeg hadde langt mindre feil ved oppgradering fra tiger til leopard..

Jeg får heller ikke bluetooth tilkoblingen til iphone til å fungere etter oppgraderingen


Redigert, nå har jeg fått til internett tilkobling via iphone med telenor
tok en clean innstalasjon

Operativsystemet er i flere tilfeller merkbart hurtigere en leopard ,nå er også driver problematikken løst, det er drivere som virker i Sl, jeg må da bruke osx eget program image photo, det er Hp programvaren som feiler i Sl, så nå er jeg veldig godt fornøyd med SL.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Olastuen » fre 04.09.2009 10:26

Kjører SMB share på en unixserver på jobben, og dette får jeg ikke mappet opp lenger etter at jeg oppgraderte til Snow Leopard. Fungerte som en drøm tidligere.. Noen som har vært borte i dette?

Slet med det samme i Windows7 på ene maskina på jobben, men der fant jeg en workaround. Noen som har en fiks for dette til Snow Leopard?

Brukerens avatar
medlem i 179 måneder
 

Hva er dette her'a?

Innleggav iBjorn » fre 04.09.2009 13:29

Jeg lurer veldig på hva i gransk**en dette her er godt for:
Bilde
Noen som vet?

Har ikke sett noe sånt før jeg oppdaterte til Snow Leopard, så jeg antar at det har med SL å gjøre.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ofolde » søn 06.09.2009 14:51

Etter at jeg oppdaterte til SL, klarer jeg ikke å sende mail lenger. Mottar på vanlig måte, men får ikke sendt. Noen som har erfaring?
medlem i 220 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Togun » man 07.09.2009 15:32

Etter oppdatering til SL fungerer ikke screensaver som spiller library fra Iphoto.
For meg er det vesentlig. Hele system preferences låser seg og krasjer når maskinen går i over på screen saver.
iphoto linker bilder fra aperature library. Begge programmer er siste versjoner, iMAC'en er 1 mnd gammel.

En annen ting jeg har lagt merke til er at frontrow (når jeg bruker fjernkontroll) ikke spiller over airtunes, også HELT bak mål at lyd da bare kommer via innebyggede høytalere.

Håper virkelig det er workarounds eller noe som kan fikses :)

mvh
Thomas
medlem i 175 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Leeuwen » man 07.09.2009 22:08

Et par programmer virker ikke mer, men mer kjedelig er at Firefox er helt ute å kjøre. Oppdaterer ikke der den skal, treg ut av sovemodus, etc.
medlem i 175 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav jodahl » tir 08.09.2009 11:19

Jeg opplever at mac'en er treg, spesielt på nettet, men også ellers.

jeg er nybegynner og har splitter ny mac. Opplever at kun etter noen dager er den allerede treg. Dette skjedde etter jeg tok oppdatering.

Kan noen tipse meg? Har prøvd OnyX uten andre programmer løpende, uten hell. Men man får ikke opp bilde (som forklart s.1) hvor man skal krysse av inne på "automation".
:-!
medlem i 175 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav superape » tir 08.09.2009 11:42

Jeg har badeball. Ofte. :rolls eyes:

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron