Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav MacKennsan » ons 30.09.2009 22:58

Samme opplevelsen her. Nesten som om skjermkortet streiker et øyeblikk. Aner ikke hva det er, men tør ikke gjøre noe så lenge det går over av seg selv!

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Gunsmoke » søn 11.10.2009 12:07

HJELP!!!!
Nå vet jeg ikke hva som skjer lenger!
Først så begynte programmene å fryse og nå så begynner jeg å få mindre plass på harddisken min, Hør prøvd å holde harddisken min slik at jeg alltid har 100 Gb ledig, i går var den plutselig 87 GB og i dag så er det 58,34 Gb igjen. Noe må jo legge seg inn på harddisken min men jeg vet ikke hva, jeg sletter programmer og annet jeg synes jeg ikke trenger.
Finnes det et anti virus eller et program jeg kan bruke som kan søke opp dette?

Nå kan jeg se fysisk at det blir mindre plass nå er det 58,32 Gb ledig plass og dette er bare 2 min siden jeg skrev dette.
Hjelp!!!!!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » søn 11.10.2009 12:53

Aller først; omstart. Dernest kan du laste ned Onyx og tømme cache-filer. Et søk på Onyx på dette forumet vil gi deg utfyllende info både om problemet med løpske cache-filer og opprenskning med Onyx.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav krisarch » man 02.11.2009 13:32

Utskriftsproblem!

Jeg har en Canon CLC 3220. Etter oppgradering til SL får jeg ikke skrevet ut. Kan ikke se at Canon har driver som er laget til 10.6

Noen som kan hjelpe?
medlem i 227 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Tanguero » tir 19.01.2010 19:11

Ok, her kommer nok et problem som jeg klarte å løse selv. Hvis det er noen som har det samme problemet så er kanskje redningen nær:
Etter å ha skiftet ny harddisk på maskinen og innstallert SL (og overt alle data fra min gamle HD) klarte jeg ikke å skru på Airport på maskinen. Den oppførte seg som om det ikke fantes et airport kort i maskinen. Prøvde restart i Safemode samt innstallerte hele SL på nytt – funket ikke! Løsning fant jeg etter en del leting på apple support forum. Framgangsmåten er den samme som vedkommende som hadde problem med ethernettilkobling her i samme emne:
Åpne systemvalg>nettverksinnstillinger>sted. Opprett et nytt sted med bare Ethernett og airport aktivert. Sørg for at airport ligger øverst i lista. Lagre. Voilá
medlem i 219 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav paaanda » ons 07.04.2010 21:04

Min iMac 7.1 fryser etter oppdatering til 10.6.3, det merklige er at det skjer kun når jeg skal sette pc-en i dvale, da forsvinner musepekern, og skjermbilde fryses. Deretter ingen reaksjon.
Dersom pc-en går i dvale av seg selv nekter den og starte, resultatet er at jeg må holde nne power-knappen og på den måten restarte maskinen.
Har forsøkt og resette PRAm uten hell, samt reinnstalering av 10.6, men problemet dukker opp igjen etter oppgradering.
Noen andre som har opplevd dette?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav jonkj » ons 07.04.2010 21:54

hei,

jeg må også holde inne powerknappen for å få maskinen i gang igjen etter dvale... (imac i5). ellers ingen problemer. blir veldig glad dersom noen har noen gode forslag... :-)

jonkj
medlem i 183 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Thomas1 » man 28.06.2010 7:57

hei:) enkleste og beste måten er å gjøre en rein installasjon av OSX (står en kjempe fin fremgangs måte her på forumet) jeg merket i værfall at alt gjekk mye raskere på mitt leopard system.Har gått over til kun OSX på en maskin og windows 7 pro på en mini pc for nedlatinger - torrent.Slipper masse tull og problemer som blir skapt når jeg kjører 2 operativ system på macen... i tilegg går alt mye tregere på macen, selv om jeg har 2.66 i7 prossesor og 4 GB ram på macen.
medlem i 174 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav krihva » lør 13.11.2010 12:42

Jeg har akkurat gjennomført den anbefalte oppdateringen til OS 10.6.5 og det har nå medført at to-fingers scroll funksjonen har sluttet å fungere. Jeg har så klar sjekket innstillingene slik at funksjonen ikke er skrudd av. Syntes også jeg merker at styreflaten er blitt mer upresis...

Noen som har opplevd det samme og som evnt har noen tips?

All hjelp mottas med takk!
medlem i 195 måneder
 

10.6.5 booter ikke. Diskverktøy kan ikke reparere disken.

Innleggav BeastieBoy » søn 14.11.2010 17:34

Jeg er en idiot. Jeg prøvde å installere oppdateringen 10.6.5. uten å ta backup først. Det gikk dårlig og jeg frykter nå at jeg skal miste over ett år med bilder, filmer og musikk.

Dette har skjedd: Oppdatering ble lastet ned via Programvareoppdatering på min MacBook unibody. Helt på tampen av installering kom det melding om ukjent feil og at installeringen mislyktes. Kjørte så diskverktøy, reparerte diskrettigheter. Prøvde å installere oppdatering igjen, men fikk samme feilmelding. Så skar det seg fullstendig, maskinen startet opp som vanlig, men med en grå "progress bar" som aldri kom i mål fordi maskinen skrudde seg av. Startet så fra Snow Leopard-dvden og verifiserte og prøvde å reparere disk derfra. Så kom skrekkmeldingen: "Diskverktøy avsluttet reparering av 'Macintosh HD'. Diskverktøy kan ikke reparere denne disken. SIkkerhetskopier så mange av filene som mulig, formater disken på nytt, og gjenopprett de sikkerhetskopierte filene."

Så her sitter jeg altså med en maskin som ikke vil boote og en harddisk som ikke vil la seg reparere. Hva gjør jeg? Finnes det en mulighet for å redde den delen av livet mitt som ligger på disken? Kan min gamle MacBook Pro, eller enda eldre iMac G5 eller en ekstern harddisk brukes på noe vis for å komme ut av krisen? Og i samme slengen, er det noen som har erfaring med Prosoft's Data Rescue 3?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Wavelength » søn 14.11.2010 17:43

Har du prøvd å sette maskinen din i Targetmode mens du har den koblet til en annen maskin?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav BeastieBoy » søn 14.11.2010 18:06

MacBooken har ikke firewire, er det mulig å kjøre target mode da?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Wavelength » søn 14.11.2010 20:16

Jo, alle Macbooker har firewire. De eldre har firewire 400 kontra FW800 på nyere maskiner.
Finnes overganger mellom 400 og 800.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Baddas » søn 14.11.2010 20:51

Ikke alle macbooker har firewire.
I allefall den siste generasjon alu macbook, før den gikk over til å hete macbook pro samt den eneste macbooken igjen på markedet som er hvit har ikke fw.
medlem i 221 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav BeastieBoy » søn 14.11.2010 20:59

Nei, MacBook unibody har ikke Firewire, dessverre. Kun to usb-porter.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]