Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Art » søn 14.11.2010 21:38

Fikk omtrent nøyaktig samme problem som Beastieboy, lastet ned oppgraderingen 10.6.5 (over 3G) fra Apple på 1. generasjon macbook, installerte uten problemer. Kopierte filen over på en 24"imac, fikk melding om ukjent feil allerede før installeringen startet. Prøvde igjen, installeringen gikk sin gang, avsluttet med vellykket. Etter omstart kom login bildet, men hver gang man logget inn, ble skjermen blå, og etterhvert kom login bildet igjen. Etter diverse omstart ga jeg opp og igjenoppretter nå fra sikkerhetskopi (JA, jeg kjørte sikkerhetskopi i formiddag!!), tilsynelatende problemfritt (10 timer igjen....).

Å, neida: igjennoppretting ferdig, stod det, men ikke f. Får bare panic. Dessuten hadde vinduet etter igjenopprettingen stått i hele natt, og resultert i innbrenning (!) i led skjermen. Trodde ikke det var mulig.

Vel, kjørte ny installering av 10.6. Alt vel. Men den vil ikke hente filer fra sikkerhetskopien før systemet er oppgradert. Programvareoppdatering laster ned en combo for 10.6.5 . Men etter omstart stopper prosessen på konfigurering. MAO: catch 22 . Hvorfor havner ikke denne tråden i "siste fra Forum"? Dårlig reklame, eller???
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chimera » ons 20.07.2011 21:50

Etter at jeg installerte Lions får jeg ikke startet maskinen min. Kommer til desktopen men så kommer det en feilmelding:
You need to restart your computer. Hold down the power button untilnit turns off, then press the power button again.

Om jeg gjør så kommer jeg like langt hver gang med samme feilmelding.

Noen som vet hvordan jeg løser dette?
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Jørnan » tor 21.07.2011 1:12

Eksterne harddisker har blitt ubruklig ette roppdatering til Lion. En som brukes som Time Machine får feilmelding om at den ikke kan ta backup og en som brukes som vanlig ekstern harddisk (NTFS) kan heller ikke leses ...
medlem i 177 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Wavelength » tor 21.07.2011 1:16

Time Machine disken er slik fordi du ikke kan fortsette å ta backup fra en SL-backup. Den må med andre ord slettes før den kan brukes med Lion.

NTFS-disken vet jeg ikke. Burde uansett formateres til exFat som fungerer med alle operativsystem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Jørnan » tor 21.07.2011 1:35

Er vel for så vidt trygt å formatere Time Machine siden oppdateringen til Lion gikk bra.

Skulle gjerne formatert, men da mister jeg jo alt jeg har på disken. Det er selvsagt bare å flytte det over på Macen i mellomtiden, men ironisk nok så går jo ikke det :p Får vel finne frem en Windows-PC og legge det over der i mellomtiden ...
medlem i 177 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iPanda » tor 21.07.2011 9:52

Oppsettsassisten eller hva det nå heter startet men ikke noe dukket opp annet en navnet Oppsettsassisten oppe på menylinjen. Noen som vet hvordan denne kan startes på nytt eller er den kanskje ikke nødvendig? Oppgraderte fra SL.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Wavelength » tor 21.07.2011 10:16

Tror ikke det er noe å bry seg om. Opplevde det samme selv.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Reidun » tor 21.07.2011 10:18

Jørnan skrev:Eksterne harddisker har blitt ubruklig ette roppdatering til Lion. En som brukes som Time Machine får feilmelding om at den ikke kan ta backup og en som brukes som vanlig ekstern harddisk (NTFS) kan heller ikke leses ...


Ingen problemer her. Startet Time Machine og det tok ny backup med en gang. :-)
medlem i 181 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Snuppiscnapp » tor 21.07.2011 10:39

JHHolen skrev:Time Machine disken er slik fordi du ikke kan fortsette å ta backup fra en SL-backup. Den må med andre ord slettes før den kan brukes med Lion.


Her virker TM som normalt.. den tok en kopi på litt over 7GiB første gang etter install av Lion. Alt som er på TM i fra SL virker som normalt i Lion. Dette gjelder både iMac 2011 mod & MBP late 2010 mod.
medlem i 213 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Wavelength » tor 21.07.2011 10:40

Da har vi utelukket min teori i alle fall ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Hedemann » tor 21.07.2011 11:46

De fleste lydkort fra Focusrite fungerer ikke med Lion. Enda.

http://www.focusrite.com/answerbase/en/article.php?id=1159

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chello » fre 22.07.2011 10:42

Svenske Handelsbankens dongle fungerer ikke lenger etter oppdatringen......krise med betalinger nå!! Noen som har samme problem?
medlem i 215 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Jørnan » fre 22.07.2011 13:39

Reidun skrev:
Jørnan skrev:Eksterne harddisker har blitt ubruklig ette roppdatering til Lion. En som brukes som Time Machine får feilmelding om at den ikke kan ta backup og en som brukes som vanlig ekstern harddisk (NTFS) kan heller ikke leses ...


Ingen problemer her. Startet Time Machine og det tok ny backup med en gang. :-)

Løven ombestemte seg plutselig og lot meg ta backup!

Ved å deaktivere NTFS-3G så fikk jeg plutselig tilgang på den eksterne harddisken også, men bare leserettigheter. Har hørt noe om at Lion skulle ha full støtte for NTFS ...
medlem i 177 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Reidun » fre 22.07.2011 21:17

Jeg har fått lavere kapasitet på batteriet etter oppdatering. Noen flere som opplever det?
medlem i 181 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav XVegard » søn 24.07.2011 2:32

Er dette rett sted for å nevne disse problemene?

Uansett...her er problemene jeg har hatt med systemet og noen programmer.

-Apogee Duet (ikke det nye med USB) har ikke støtte for Lion og virker ikke i det hele tatt på min maskin. Forsto jeg rett på siden deres kommer nye drivere i August

-Logic Pro v9 begynte å henge seg når jeg velger New project i sta. Det virket før i dag, men ikke nå. Med forbehold at dette kan skyldes 3.parts plugins som ikke er kjøpt.

-En del 3. parts AU plugger virker ikke mer.

-Jeg har masse AU plugins jeg ikke bruker som var deaktivert i AU manager. Første gang jeg åpna Logic i Lion ble alt aktivert på nytt. Dette irriterer meg fordi jeg må gå gjennom en lang liste å velge bort igjen alt som var valgt bort før. Vet ikke om dette kan kalles noen feil med systemet, men tar det med på lista.

-Av og til er scrolling mellom sider i Launchpad treg og hakker.

-Scrolling i Safari hakker også innimellom, og mer enn Launchpad når det skjer.


Ellers regner jeg selvsagt med at en del programmer vil slite før de blir oppgradert. Bare fikk inntrykk av at Apple sine oppdateringer i forveien gjorde klar Pro programmene til å kjøre i Lion.

Har en MacPro Quad 2.93 GHZ btw
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]