Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav KidAndres » man 22.05.2017 23:36

Hei!

Fikk en melding om at en systemoppdatering var klar mens jeg satt å jobbet med noe via nettet i sted så jeg lastet ned den og installerte det. Etter at installasjonen var ferdig og komplett (tok ca 40 min) og jeg var kommet tilbake inn på skrivebordet så restartet jeg hele Mac-en og da oppstod følgende problem:

Mac-en går rett i macOS Utilites og fire valg med å re-installere hele systemet. Faktisk virker det som at det mangler en disk...

Noen som vet noe mer, evt. kan hjelpe?

EDIT: Jeg fikk ordnet det. Ved nærmere ettersyn så var MacOS-HD av en eller annen grunn ikke mountet, så jeg måtte mounte den i oppstartsverktøyet og kjøre disk-repair på den og så restarte. Merkelige greier, aldri vært ute for noe slikt før...

Brukerens avatar
medlem i 128 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav emagd » lør 30.09.2017 21:13

Nedlasting og installasjon gikk helt fint, men så begynte problemene å melde seg. Når jeg klikker på vedlegg i e-post, kommer ingenting frem. Valg av bilder og videoer til et DVD-program er umulig, for bare en begrenset del vises.

Håper de forskjellige feilene fikses i nærmeste fremtid, for dette er uholdbart,

Feilene må ordnes sentralt, for det er vel ikke meningen at folk skal streve med dette selv?
medlem i 105 måneder
 


Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav emagd » søn 01.10.2017 15:41

To av lenkene viste det samme: Page not found.

Den tredje gjaldt vel hovedsakelig nedlasting og installasjon. Dette gjelder ikke i mitt tilfelle. For å lagre og sette inn vedlegg e-poster må jeg bruke nødløsninger. Håper på feilretting fra sentralt hold.
medlem i 105 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Morse » søn 01.10.2017 18:54


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav el-nico » ons 04.10.2017 19:30

Opplevde selv utrolig mye viftestøy og treg, ustabil maskin.
Etter mye søking tilbakestilte jeg SMC https://support.apple.com/no-no/HT201295 ... og ting roet seg ned.
Nesten. Når skjermsparer skrur seg på begynner viften igjen.

Har også fått ektremt tregt nett til tider. Fra 150 mbps til 10-20 mbps.
Ikke hele tiden. Og noe kveler hastigheten selv om ingenting blir gjort, lastet opp eller ned.

Ser fremdeles at disken, annenhver gang jeg skrur på, varierer med ca 50-60GB mer/mindre i bruk. Men jeg har fremdeles plass nok, så jeg avventer situasjonen :-)
medlem i 177 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav emagd » man 09.10.2017 19:09



Ja, lenken virket. Her var litt av hvert. Det kom en fiks som jeg installerte, men problemene ble ikke løst. Bør jeg prøve følgende (etter å ha kopiert det jeg har på skrivebordet?):

1. Command + R
2. Disk Utility - Convert to APFS
3. Reinstall the OS

Skjønner egentlig ikke hva jeg oppnår med det.
medlem i 105 måneder
 

Forrige

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron