Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav retask » tir 27.09.2011 23:43

bekiil skrev:huff, ble så glad, trodde jaggu de kunne gjøres så store endelig, men.. så så jeg airdrop ikonet. Du har blåst opp bildet litt?


Har ikke blåst opp bildet. Størrelse kan endres under Systemvalg - Generelt.
medlem i 179 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav bekiil » ons 28.09.2011 0:00

Takk, nå, farger?

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav RolfA » ons 28.09.2011 18:45

Da har jeg oppgradert fra 4 gb til 8 gb RAM. Da ser ting til å gå litt kjappere.
Det rarer er at verken "Activity monitor" eller Mistat ga noen indikasjon på at jeg hadde for lite RAM. MemoryClean, et program jeg lastet fra AppStore. Dette programmet viste at jeg hadde svært lite ledig RAM omtrent hele tiden og ut fra hvor mye bedre alt flyter med 8gb ram, kan det se ut som om det var riktig.
medlem i 225 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav lifeform » lør 08.10.2011 3:49

Hei, har lenge hatt problemer med dette:

Etter en stund og av og til så blir det tull med grafikken på en del av Finder-elementene og litt utover på skjermen. Se: https://skitch.com/lifeform/f9gje/probl ... cs-in-lion og https://skitch.com/lifeform/f9gjs/scree ... t-03.52.33

Ser rett og slett ut som det er en teknisk feil med grafikkfremstillingen på skjermen som skyldes at noe har løst seg litt.

PS. Er kun enkelte steder på skjermen disse feilene kommer. Her i nettleseren leser jeg alt helt fint. Hadde IKKE disse problemene, aldri med Snow Leopard. Clean innstall av Lion.

Noe tips til fiks ??
medlem i 160 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav SlRl » ons 08.02.2012 23:27

Hei!
Jeg pleier å koble min MBP til TV via hdmi for å se nett-tv og film. Når jeg setter i kabelen nå, så går skjermen i svart. Etterhvert dukker det opp biter av skjermbildet, veldig forstørret. Har prøvd å endre på skjerminnstillingene, men jeg aner ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har tips?
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav bekiil » tor 09.02.2012 2:14

Hvilken skjerm? På Mac'en eller er det tv'n?

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav SlRl » ons 14.03.2012 17:45

Så ikke at jeg hadde fått svar. Altså skjermen på macen går i svart. Skjermbildet er det samme på mac og tv.
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Art » fre 18.05.2012 21:09

la inn lion i dag, lurer på 1 ting: hvordan kan man enkelt se hvor mye plass det er igjen på startdisken?
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav klarsen » tor 26.07.2012 13:38

Hjelp!
Kjørte oppdateringen på min MacMini, og trodde alt var ok. Men fikk opp at installasjonen ikke kunne gjennomføres, Hardisk var ødelagt og den kunne ikke repareres. Har aldri merket at den ikke var i orden når jeg kjørte lion. Er det noen som har noen tips...
medlem i 172 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav McHc » fre 27.07.2012 0:46

Opplever få problemer så langt, bortsett fra et par ting.
Jeg får ikke på lyden. Mulig jeg har nesa for nær skjermen og overser noe veldig trivielt, i så fall beklager spamming.
http://t.co/olceJorW

Også godtar ikke Mail gmail-passordet mitt.

Edit: Fader, jeg må lære meg omstart før jeg begynner å syte på forumet. Beklager. Alt virker som det skal nå.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav hasselknippe » fre 27.07.2012 21:48

Etter ML-oppdateringen får jeg ikke til å scrolle i flash-vinduer med musehjulet eller med to fingre på trackpaden, jeg må manuelt dra i baren på siden av vinduet. En liten ting, men veldig irriterende. Noen som veit hvordan (eller om) jeg får fikset dette?

Jeg opplever også at Safari avsluttes hvis jeg høyreklikker på en lenke og velger å åpne den i ny fane. Utrolig irriterende siden jeg alltid gjør dette når jeg f.eks. skal lese nyheter. Hjelp?

Og et kort spørsmål uavhengig av oppdatering, men jeg lurer på om det er en måte å få til at når jeg merker noe tekst på en nettside og høyreklikker for å google det, åpnes det en ny fane med søkeresultatene, istedet for at fanen jeg søkte fra blir brukt?
medlem i 146 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Welix » man 30.07.2012 23:09

Etter å ha oppdatert til OS X 10.8 har Time Machine Backup´en blitt kranglete.

Jeg har 1 TB ekstern hardisk koblet til Imac´en. (Imac´en har 1 TB hardisk). Når jeg kjøpte denne hardisken påsto selgeren at det var nok med 1 TB hd som backupdisk. Nå får jeg feilmedling som sier: Denne sikkerhetskopien er for stor for sikkerhetskopidisken. Sikkerhetskopien krever 580,47 GB, men kun 471,39 GB er tilgjengelig.

Time Machine trenger arbeidsplass på sikkerhetskopidisken i tillegg til plassen som kreves for sikkerhetskopieringen. Åpne Time Machine - valgpanelet for å velge en større sikkerhetskopidisk, eller gjør sikkerhetskopien mindre ved å utelate filer.


Det som er rart er at før oppdateringen tok den backpup hele tiden, og med mange kopier bakover i tid. Rart at dette inntraff nå rett etter oppdatering av OS´et?
Stemmer det som selgeren påsto at 1TB backup disk er nok for 1 TB HD?
medlem i 159 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chrisarve » man 30.07.2012 23:24

Eg fekk same feilmelding i Lion på min Mac Mini - ang for lite backupminne i TM.

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Welix » tir 31.07.2012 0:24

Har du fått fikset Time Machine backup'en nå?
Hvordan gjorde du det evt?

Jeg vurderer å formatere den eksterne HD'en, for så å sette opp Time Machine på nytt
medlem i 159 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chrisarve » tir 31.07.2012 1:42

Nei eg brydde meg egentlig ikkje nok om Time Machine til å ordne det, har lest gjennom noken tråder og har forstått det slik at disken som brukes til backup må ha meir kapasitet enn systemdisk, altså hvis systemdisk = 500 gb så er ikkje 500 gb backupdisk nok.

Brukerens avatar
medlem i 149 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere