Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav olasun » tir 29.10.2013 17:42

Jeg har innstalert Maveric men greier ikke å få tak i bilder eller musikk. Virker som om jeg må gi tillatelse til at mappene skal kunne åpnes men finner ikke ut av hvordan jeg skal gjøre dette. Noen som vet?
medlem i 155 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ihlhaug » ons 30.10.2013 10:54

Du åpner finder, klikk på valg, sidepanel, huk av film, bilder, musikk. Klikk ok. :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav olasun » ons 30.10.2013 21:22

Fungere ikke. Det er et minustegn på mappene Musikk og Bilder. Jeg har 2 oppsett når jeg starter. Maveric og mitt gamle oppsett. Alle programmer er med i Maveric men får ikke koblet meg opp mot mine bilder og musikk
medlem i 155 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav T.B.Hansen » ons 30.10.2013 21:48

Jeg har opplevd noen rettighetsproblemer etter oppgraderingen. Åpne Diskverktøy og kjør «Reparer diskrettigheter», og start Mac'en på nytt. Burde fikse saken for deg, slik det gjorde for meg.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav nybegyner » tor 31.10.2013 15:12

Hvor finner du onyx til mavericks da? Jeg lastet det ned men det funker ikke.
Forøvrig er Imacen min ganske rask nå, har vel ikke så mye på disken og sånt heller.
ca 80 gb. Hvor ofte bør man gjøre det?
medlem i 126 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav shvoldum » lør 02.11.2013 0:22

Jeg har opplevd et par problemer etter oppgradering til Mavericks - dersom noen har forslag til løsninger eller har lignende erfaringer er det fint om dere deler:

1. Kjente nettverk fungerer fint - å koble seg til nye nettverk fører til at nettverkstjenestene leker med badeball i en "evighet." Etter lang tid kommer dog dialogboksen for passord opp og alt virker som det skal.

2. Streamer musikk fra Spotify via Airfoil - fungerte knirkefritt tidligere, nå fungerer det nesten utelukkende hvis jeg har Airfoil-vinduet øverst. Kan dette ha noe med App-nap å gjøre?


Ellers må jeg si meg imponert over den økte batteritiden oppgraderingen førte med seg, samt at maskinen ikke blir like varm som tidligere. Min MBP 15" er forøvrig fra Mid09.
medlem i 171 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Stham » ons 06.11.2013 10:21

I løpet av over 10 år har jeg måttet ta én tvungen omstart på min Mac G5 med Tiger.
Med Maverick på min ca. to år gamle iMac må jeg ta omstart flere ganger om dagen, og jeg begynner å bli temmelig lei Maverick. Minner meg om Windows-tida, grøss og gru.
- Mail henger - jeg kan skrive en mail, og når jeg skal klikke på send-ikonet, vises fortsatt "skrive-cursor" og badeballen kommer, og Tvungen avslutning viser at det ikke er kontakt med Mail. Omstart er eneste som hjelper.
- Safari vil noen ganger ikke åpne - omstart må til.
- Både Safari og Mail vil noen ganger ikke logge av, og må tvinges til å avslutte.
- Etter dvale hender det maskina ikke henter opp docken, noen ganger finner den ikke nettverket, noen ganger må jeg rett og slett ta omstart...
Flere andre ting humper og går... ikke opplevd så mye problemer sammenlagt på OS X, på noen av versjonene som har vært siden ca. 2001, på flere maskiner.
Har kjørt diskrettigheter, men det hjalp ikke noe.
Regner med at flere har (også) noen av disse problemene, og at bare Apples update vil hjelpe...

Og ja... dagen begynte med å måtte ta omstart (etter dvale i natt), likevel, når jeg hadde skrevet en mail, skjedde nettopp det jeg ovenfor nevner, så da må jeg ta nok en omstart og håpe Mail da virker...
medlem i 191 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav svar » ons 06.11.2013 10:24

Jeg fikk ett par KP, noen ganger bare med noen timer i mellom.
Er tilbake på 10.8.5 nå, tror jeg venter til all software jeg bruker er oppdatert for 10.9 og versjon 10.9.1/2 har kommet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav RolfA » tor 14.11.2013 1:27

Hmmm... installerte Mavericks samme dagen som det kom. Har fungert greit fram til nå, men nå lurer jeg på om jeg enten har funnet en feil eller om det bare er maskinvaren min som ikke henger med.

Når jeg sletter filer ved å bruke {cmd + slett} i CoverFlow mode blir filnavnene hengene igjen. F.eks. slettet jeg 14 bilder og har bilde30 merket blir bilde 16 visst. Det gjør det ekstremt enkelt å rote og slette feil bilder!. Jeg har ikke brukt coverflow så mye tidligere, men mener at det har fungert knirkefritt tidligere. Macbook Proen min har passert 2 år,men jeg har oppgradert med Intel 520 240 gb SSD disk(ikke den billigste typen da jeg kjøpte den) og 16 gb ram, så den burde henge noenlunde med...
medlem i 225 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Linge » man 13.04.2015 18:01

Oppdaterte mine 2 macbooks i går, nå får jeg ikke printet ut tekst lengre, har en Canon 630 printer, papiret kommer ut, men det er uten noe tekst på. Noen som har noen tips her, har prøvd å søke etter nye drivere i app store uten hell. Printeren virker på test, men ikke fra noen dokumenter.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » man 13.04.2015 18:21

Prøvd det vanlige reparer rettigheter i Diskverktøy pluss omstart-trikset?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Linge » man 13.04.2015 19:30

Prøvde det, men uten hell. Printer bare blanke ark. :-[

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » tir 14.04.2015 13:18

Er det Pixma MP630 du har? Ser ikke ut til at de har driver for Yosemite til den. Du kan jo prøve og fjerne skriveren i Systemvalg > Skrivere og skannere for så å legge den til på nytt. Verste som kan skje er at det ikke virker, noe det jo ikke gjør nå heller.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Linge » tir 14.04.2015 14:03

Takker for tips, den vil ikke skrive tekst, og scanner virker ikke, fikk mail fra Canon, de støtter ikke osx 10.10.3, med drivere, ikke så gammel printer, så det var dårlige greier. Kjøpte ny HP i dag som kan brukes på alt trådløst, håper den får lengre driverstøtte i OSX systemet.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » tir 14.04.2015 14:05

Labert, ja. Lykke til med ny skriver da, ihvertfall!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron