Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav dassen » tor 15.11.2007 21:31

Jeg oppdaterte til 10.5.1 i stad. Maskinen bad om å omstart noe jeg lot den få lov til. Maskinen henger seg og jeg holder på-knappen inne til maskinen skrur seg av. Når jeg nå skrur på maskinen kommer oppstartassistenten opp, altså den som kommer første gang du starter maskinen din. Hva i?

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Widget » tor 15.11.2007 22:01

Den hang seg nok ikke, den installerte oppdateringen. Du skulle aldri slått den av.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav MILANders » tor 15.11.2007 22:06

Er det mulig??

La maskinen stå stille under oppdatering UANSETT hva som skjer. Å skru den av hjelper aldri. Det tar den tiden det trenger. Litt tålmodighet, takk..

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav jonkriska » tor 15.11.2007 22:06

Ser at det står i første post at man ikke skal bruke betaversjon av OnyX. Ser at det ikke finnes noen stabil versjon til Leopard ennå.

Er det noen som har prøvd betaversjonen av OnyX under Leopard og som kan bekrefte at det fungerer?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav dassen » tor 15.11.2007 22:29

Tusen takk for hjelpsomt svar MILANders!
Som jeg skrev var den ferdig installert og jeg trykket på omstart. Maskinen hang seg før den skrudde seg av og jeg hadde ikke noe annet valg enn å skru den av. Forsøker å legge inn Leopard på nytt og håper filene mine ligger der.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chello » tor 15.11.2007 22:48

Fytirakkern....nå sitter pcbrukere rundt omkring og ler seg skakke av oss som bruker maaassse tid for å få alt til å virke i et OS som er "verdens beste"....
Jeg har to macer, og har gjort cleane innstallasjoner på begge, men overført filer og programmer via FW, men jeg får altså ikke skifta skrivebordsbakgrunn, for da henger systemvalg seg opp.......dette er bare et av irritasjonsobjektene 8-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Widget » tor 15.11.2007 23:19

dassen: den installererer ikke oppdateringer som må omstartes i SoftwareUpdate. Da installerer den det etter du har trykket omstart. Så du har avbrytt installeringen..

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav dassen » fre 16.11.2007 11:11

Rart ingen her inne foreslo dette, men dersom noen får samme problemet som meg så har dere løsninen her:

Start opp maskinen i Sikker Modus ved å holde nede shift. Da får man opp et login vindu til kontoen på maskinen, når du ser dette vinduet har du et valg som heter restart. Restart så blir oppdateringen installert og alt fungerer slik som før. Clean install som jeg gjorde,er ikke nødvendig; men jeg kan rapportere om at Time Machine har gjort jobben sin og Macen var helt som før etter 3 timers venting.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav thomasb » fre 16.11.2007 16:13

Vi har en guide her på Mac1, med tips til feilsøking og problemløsing. Der står det blant annet om Safe Mode (sikker oppstart).

Backup - Vedlikehold - Feilsøking/Problemløsing

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Simon1970 » fre 16.11.2007 17:49

jonkriska skrev:Ser at det står i første post at man ikke skal bruke betaversjon av OnyX. Ser at det ikke finnes noen stabil versjon til Leopard ennå.

Er det noen som har prøvd betaversjonen av OnyX under Leopard og som kan bekrefte at det fungerer?


Jeg har brukt beta versjonen på Leopard uten problemer...

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

utskrift fra iPhoto

Innleggav Sose » fre 16.11.2007 23:57

Etter oppdatering til OS X 10.5.1 så har jeg mistet alle temaer, bakgrunner osv. i iPhoto
Blant annet så får jeg opp følgende melding når jeg forsøker å skrive ut:

Ingen temaer ble funnet. Denne funksjonen vil være utilgjengelig inntil minst ett tema installeres.

Hva nå? :rolls eyes:
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Lurium » lør 17.11.2007 20:39

Oppdaterte til 10.4.11 (PPC) og etter det får jeg ikke startet Safari, det kommer opp feilmelding om at Safari har avsluttet uventet - selv om den ikke har kommet opp med noe vindu i det hele tatt. Disse sender jeg inn - hver gang.

Hvis ikke dette endrer seg, kan jeg på noe vis gå tilbake til 10.4.10 ?
Hvis ja - Hvordan ?
medlem i 235 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav pølsa » lør 17.11.2007 20:51

Du kan prøve å laste ned forrige versjon av safari fra denne siden:
http://michelf.com/projects/multi-safari/
kan ikke garantere noe, men det kan jo hende at det er safari 3,0 som bare er vanskelig med deg.

Eventuelt er jo jegertrikset å prøve å slette plist-filen til safari først og så starte safari på nytt. Hvis du ikke vet hvor du finner filen kan du søke på safari plist med spotlight.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Smertehyl » man 19.11.2007 11:23

STORE problem etter oppdatering. Ingenting verkar, alt henger seg og eg er sur og sint...sit på min Powerbook 12" med leopard - dette fungerar for dårleg! -Maskina er alt for treig, eg må nesten konsekvent trykka på ting to gonger, i løpet av denne helga her har eg hatt fleire restartar enn eg nokon gong har hatt på ein mac før. Dette er ikkje bra. "Det er nok fordi du har PPC"-vil du kanskje si...neida, kjæresten sin vekesnye macbook er av same slaget - ho måtte faktisk restarta maskina si akkurat no når eg sit og skriv dette...Eg har freista mykje for å få ting på stell, resultatlaust.

Dette er altså statusen min no: Maskina, PB12"1,33, 1,25MBram er treigare nå enn når eg kjørte denne maskina på 256 MBram og Tiger... Har nokon forslag?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Tonedefeat » man 19.11.2007 12:39

Kanskje gammelt nytt, men reinstaller Leo, og evnt. kjøp MBP :-)

Regner med at du tok backup

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]