Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Tonedefeat » fre 09.11.2007 0:07

Har du Tiger-cden (evnt. eldre OS) som fulgte med maskinen kan du installere iLife derifra. Stapp inn CD 1 og trykk "install bundled software only"

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav lagune » fre 09.11.2007 0:15

Takk. Da prøver jeg det i morgen. Nå er er det leggetid.
medlem i 229 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav thomasb » fre 09.11.2007 0:18

Lisensen på iLife-pakken som følger med din Mac mini gjelder for én maskin. Hvilken maskin du vil bruke den på, er nok opp til deg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chello » lør 10.11.2007 12:50

Leopard begynner å fortone seg verre enn noe Microsoft OS, Diskverktøy/verifisering av disk fører til at maskinen henger seg. I går holdt en spillejobb på et event på å gå i dass fordi Ableton Live oghså hengte seg opp.....heldigvis før vi startet, men det ikke noe særlig å ikke kunne stole på en mac :-( Jeg kopierer tilbake til Tiger i dag....
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Jon » lør 10.11.2007 19:20

Hvis du er 100% avhengig av at det ikke skjer noe uventet med maskinen, så er det vel en ganske kjent sak at man ikke bør oppgradere til en ny versjon av et OS før den har vært ute en stund, og dermed blitt skikkelig gjennomtestet og fått fikset de viktigste bug'ene (både i selve OSet og de ulike programmene).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav McMan » lør 10.11.2007 22:32

har ett flaut problem.. Etter jeg oppdaterte så skulle jeg legge til flere maler i mail å da måtte jeg skrive inn admin navn og passord. Jeg husker passordet, men navnet??? trodde d bare var brukeren sitt navn (asså mitt) jeg har bare en bruker inne. Hvordan kan jeg finne det?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chello » lør 10.11.2007 23:40

Jon:
Når Apple reklamerer over hvor fortreffelige de er og tar penger for produktet....da forventer jeg at de holder mål. Og reklame har det ikke manglet 8-)
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Krister03 » tir 13.11.2007 20:09

Har akkurat lagt inn oppdateringen, men maskinen har stoppet her nå. Den restartet etter installasjonen, men stopper opp når musa dukker opp og det blå skrivebordet før innloggingsboksen. Har stått sånn i overkant av en time nå. Prøvde å restarte, men da skjer bare det samme.

Hva gjør jeg..?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Charliefoxtrot » tir 13.11.2007 22:00

Et ublidt møte med Leopard her. Akkurat oppgradert. Etter installering får jeg imidlertid plutselig ikke opp Finder. Noen som vet hva det kan skyldes? Er det et kjent og kjært problem?
Hilfe.
medlem i 221 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav thomasb » tir 13.11.2007 23:00


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Charliefoxtrot » tir 13.11.2007 23:14

Jeg får opp skrivebordet, med dock plassert der jeg hadde den før. Alt ser normalt ut, bortsett fra at harddisk-ikonet og et par, tre andre ting jeg hadde liggende på skrivebordet er fjernet. Når jeg trykker på finder-ikonet på dock for å komme til harddisk, begynner badeballen å gå i det uendelig. Når jeg forsøker "force quit applications" får jeg følgende beskjed: Finder (not responding). Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Edit: Når jeg markerer Finder under "Force quit applications"-vinduet, tilbys jeg "Relaunch"
istedenfor "Force Quit", som vanligvis står.

Hvis det hjelper noen noe.
Sist endret av Charliefoxtrot den ons 14.11.2007 0:10, endret 1 gang
medlem i 221 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Krister03 » ons 14.11.2007 0:05

Fikk fikset problemet mitt. Måtte slette Application Enhancer.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav luftbaronen » ons 14.11.2007 0:14

Jeg har et lite, merkelig, men likevel irreterende problem etter jeg oppgraderte til Leopard. Noenganger får jeg ikke dratt filer noensteder. Dette gjelder både i finder og iTunes. Alle andre musfunksjoner fungerer og jeg forsøkte en annen mus også med samme problemet. Jeg bruker forøvrig en windows mus, men har ikke hatt dette problemet før. Det merkelige er at etter en stund så fungerer det like fint. Men veldig irreterende når det skjer. Noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav begriper » ons 14.11.2007 13:33

Jeg har fått problemer med blåtannsystemet. Etter at jeg oppgraderte til Leopard mister min trådløse Mighty Mouse forbindelsen mot MacBook'en etter en stund, og på ikonlinja øverst til høyre blir blåtannsymbolet grått med en siksak-linje og teksten Bluetooth: ikke tilgjengelig. Prøver å sende en fil fra mobilen til mac'en, og telefonen finner maskinen, men får ikke koble til. Ved omstart fikser det seg - og så skjer det igjen etter en stund.

Noen som har en idè her?
medlem i 214 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav magnuskite » tor 15.11.2007 12:54

har et kjempeproblem selv... etter oppdateringen er det INGENTING som virker på maskinen...

slåe på maskinen som vanlig, eplet kommer til syne, og "badeballen"(er jo ingen badeball der, men den grå skiva som går rundt oig rundt) kommer til syne.... etter dette skjer det absolutt ingenting, noen som har noen tips? evt hvordan jeg instalerer os`et på nytt uten å slette maskinen helt??!
medlem i 208 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]