Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Smertehyl » man 19.11.2007 13:28

Hehe, det er nok gammalt nytt. Eg har sjølvsagt backup. Problemet mitt er kanskje at eg berre har oppgraderingsDVD frå tiger til leopard...er det ikkje mogleg å ta clean install frå desse dvdane som fyljer med nyleg kjøpte macar?

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Tonedefeat » man 19.11.2007 13:43

Valgmulighetene ved installering er litt gjemt, men du finner de på 2 eller 3 i installasjonsveiviseren. Hos meg sto det "valg" og først kunne jeg velge en av tre installasjonsmetoder, og etter å ha trykke litt videre kunne jeg velge hva jeg ville ekskludere fra installasjonen..

Den stod på "upgrade" som standard hos meg, så hvis du ikke har skiftet på det under installasjon så er det ikke rart at maskinen din går treigt

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Smertehyl » tor 22.11.2007 20:48

Det vart attende til Tiger på meg. Kjempebra OS!

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Lurium » lør 24.11.2007 17:37

Som sagt før klarer jeg ikke å få åpnet Safari etter oppdatering til 10.4.11.

Hvis jeg går inn i safari og sjekker Om safari kommer det opp:
Versjon 2.0.4 (419.3)
localized string not found
Trodde 10.4.11 inneholdt oppdatering til Safari 3.0 - Gjør det det ?

Gikk inn i konsoll loggen og hentet ut dette, men det sier ikke meg så mye, noen som kan tolke dette, å komme med tips om hva jeg kan gjøre for å få det til å virke igjen ?

2007-11-24 16:00:03.254 Safari[410] Could not connect the action reopenLastWindow: to target of class AppController
2007-11-24 16:00:03.254 Safari[410] Could not connect the action reopenLastSession: to target of class AppController
2007-11-24 16:00:03.254 Safari[410] Could not connect the action importBookmarks: to target of class AppController
2007-11-24 16:00:03.254 Safari[410] Could not connect the action exportBookmarks: to target of class AppController
2007-11-24 16:00:03.254 Safari[410] Could not connect the action togglePrivateBrowsingWithoutConfirmation: to target of class AppController
medlem i 235 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Postman Pat » man 10.12.2007 22:02

vanskelig å lete fram løsninger her, så jeg få bare spørre.

Har en iMac G5 (1.8Ghz PPC, 1.25Gb ram)
den kjørte tiger før den bli oppdatert til Leopard. Oppdatering gikk fint, men airport extreme funker ikke helt. den får inn signaler og er inne liksom, men surfing funker bare ikke. så jeg bestemte å slette alt og ta fersk innstallasjon av Leopard. Gikk ganske fint det og, men samme problem. får inn signal men kan ikke komme på internett...
har noen peiling? og noen løsninger....

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav galder » tor 14.02.2008 13:21

Har du d-link ruter? På apple sine diskusjonsforum har folk hatt suksess med å endre RTS og fragmentation verdien på ruter-konfigurasjonen.

http://discussions.apple.com/thread.jsp ... 5&tstart=0

Someone in this thread suggested changing the RTS and Fragmentation Threshold to 2306. I did that on my dlink DIR-625 router, and now my connection works!

Dette virket bra for meg med min MBP. Hadde samme problem.

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Trixie » lør 16.02.2008 16:26

dassen skrev:Rart ingen her inne foreslo dette, men dersom noen får samme problemet som meg så har dere løsninen her:

Start opp maskinen i Sikker Modus ved å holde nede shift. Da får man opp et login vindu til kontoen på maskinen, når du ser dette vinduet har du et valg som heter restart. Restart så blir oppdateringen installert og alt fungerer slik som før. Clean install som jeg gjorde,er ikke nødvendig; men jeg kan rapportere om at Time Machine har gjort jobben sin og Macen var helt som før etter 3 timers venting.


Takk! :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Firestone » man 03.03.2008 23:12

Skriver på vegne av dama som sitter i Bodø og fikk full kræsj etter oppdatering til 10.5.2.... Har prøvd å veilede henne gjennom forskjellige ting for å se om maskinen vil starte opp igjen. Reparert rettigheter med diskverktøy på DVDen uten at dette hadde noen effekt.

Ba henne om å starte i verbose mode, og det viser seg at disse linjene bare gjentar seg hele tiden og maskinen kommer ikke videre:

SetDomainSecrets: mDNSKeychainGetSecrets failed error
mDNSPlatformInit_Setup: SecKeychainAddCallback failed 1
Daemon start: mDNS_Init failed 1
Daemon start: mDNSDaemonInitialize failed

Noen som har tips på hva dette kan være?
EDIT:
Fikk henne til å starte i single user mode og flytte com.apple.mDNSResponder.plist og com.apple.mDNSResponderHelper.plist til /
Maskinen startet opp med en gang etterpå.
Konsekvensene med å fjerne disse prefs-filene er ukjent, men etter litt søking ser det ut som det påvirker blandt annet Bonjour.

Problem solved

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Safari 3.1 Tiger (4525.13) og Saft – Miniguide

Innleggav iBjorn » ons 19.03.2008 2:27

Jeg tar opp denne tråden i lys av siste oppdatering av Safari (19.03.08) som igjen bryter Saft for Safari på Tiger. Følgende fix får eksisterende versjon av Saft til Tiger til å virke med den oppdaterte versjonen av Safari (3.1 (4525.13)):

1. Last ned Pref Setter og dra programmet til «Programmer».
2. Gå inn i mappen /Bibliotek/InputManagers/Saft (ikke i brukerbiblioteket men hovedbiblioteket)
3. Ctrl+klikk på Saft.bundle og velg «Vis innholdet i pakken».
4. Åpne mappen «Contents».
5. Markér (enkeltklikk) filen Info.plist og tast Cmd+i.
6. Velg «Åpne med» Pref Setter og klikk på «Endre alle…»
7. Åpne filen Info.plist i Pref Setter.
8. Nederst i hovedvinduet finner du «SaftSupportedSafariBuild». Markér og ctrl+klikk denne.
9. Velg «Add New Key» og skriv inn 4525.13 under «Value» i den nye strengen.
10. Lagre filen og restart Safari. Nå vil Saft lastes inn på vanlig måte.

:-)

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav dagjonas » søn 23.11.2008 16:22

Store problemer med faner og nye vinduer i Safari etter siste oppdatering, avsluttes uventet hele tiden, bruker ikke Saft. Noe med samme problem?
medlem i 232 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav stranger » man 08.06.2009 23:54

Da vil ikke safari 4 starte etter oppdatering... prøvd å laste ned 2 ganger restartet 2 ganger... Noen forslag? Kan jeg nedgradere igjen?
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav hawkiiz » ons 10.06.2009 8:48

sitter på en Mac Pro G5 med OS 10.4.11

Da jeg kjørte oppdateringer i går ble mye krøll. Nå virker hverken Safari, Intaller, Automator, Adium eller Spotify (og sikkert flere ting som jeg ikke har oppdaget).

Safari fikk jeg ikke engang oppdatert. Hva gjør jeg?
medlem i 205 måneder
 


Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav jaheskje » lør 29.08.2009 0:01

Er det noen som har problem med å komme på nettet med nettverkskabel?

Jeg får det fint til med airport, men ikke når jeg kobler til kabel. Har testet det både hjemme og på jobb. Se bildene nedenfor for å se hvordan innstillingene mine er.

http://www.flickr.com/photos/74034412@N00/3865350387/

http://www.flickr.com/photos/74034412@N00/3866133752/in/photostream/

OPPDATERING
Løsningen ligger her:
http://discussions.apple.com/thread.jsp ... &#10061608
medlem i 197 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav cosmogs » lør 29.08.2009 11:20

Oppdatering fra10.5 til SL gikk smertefritt, ergo storfornøyd.
Det eneste som irriterer meg litt er at notatene fra iPhone ligger i innboksen min i mail.
De har også dukket opp som egen mappe i mail, hvilket er helt glimrende. Men når jeg endrer et notat legger det seg i innboksen i mail, og der vil jeg ikke ha dem. Forsåvidt ikke et problem, for jeg kan flytte dem til notater igjen. Konklusjon - en glimrende forbedring, men skulle som sagt gjerne unngått at de dukker opp i mail innboks etter endring. Er det noe jeg kan gjøre for at dette går av seg selv? :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]