Problemer etter oppdatering?

Diskusjon rundt Mac OS

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav AreB » tir 08.09.2009 11:42

Jeg opplever samme som mange her gjør:

• Gulaktig "slør" over skjermen, dette rettet seg med å stille gamma fra 2.2 til 1.8.
• Veldig tregt da jeg skulle svare på en mail, jeg startet å skrive, men måtte vente på maskinen før teksten kom frem (snakk om noen sekunder pr ord).
• Så funker det ikke å sende mail fra min maskin etter oppdateringen.
• Maskinen henger seg hele tiden i noen sekunder, som nevnt i denne tråden.

NB! jeg tok ikke clean install, hadde håpet å slippe det ;) , jeg har heldigvis backup av hele systemet mitt :-)

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Tormod Johansen » tir 08.09.2009 19:02

Jeg opplever at Ichat starter hver gang jeg slår på min Mac Book. Programmet ber meg om å registrere konto.

Må lukke Ichat hver gang jeg starter eller restarter maskinen. Ser heller ikke i noen innstillinger at jeg kan slå det av......og forsøkt å søke her om noen har samme problem....uten hell.

Dette har skjedd etter oppgradering til SL. Hva må jeg gjøre for å stoppe dette?

Jeg har alle mine kontakter på MSN og om jeg har forstått det korrekt kan jeg ikke benytte Ichat??

Hilsen...uerfaren Mac Bruker...... :-)
medlem i 186 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » tir 08.09.2009 19:14

Sjekk Systemvalg > Kontoer > Påloggingsobjekter. Hvis du finner iChat der så markér det og klikk på minusknappen.
Bilde

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav kjesve » tir 08.09.2009 23:37

Etter å ha oppdatert til SL har jeg fått problemer med mange av ikonene og radioboksene etc. i osx, først trodde jeg det var et firefoxproblem, men ikonene vises feil selv i Systemvalg:

Bilde
( Ja, boksene her er helt svarte)

Bilde

Før SL brukte jeg Magnifique for å fikse på utseendet. Er dette grunnen?
Hva kan jeg gjøre?
medlem i 174 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ofolde » ons 09.09.2009 9:03

Som nevnt tidligere, så har jeg problem med å få sende mail etter oppdatering. Dette er på en domeneshop mail. SMTP-en ligger hos Lyse. Jeg har også en me-konto. Den fungerer imidlertidig utmerket.
Jeg har nå gjort en clean instal, med backup fra Time Machine. Det gjør ingen endring.
Er det noen som har forslag til løsning?
medlem i 219 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav iBjorn » ons 09.09.2009 9:19

Har du en Gmail-konto kan du bruke smtp.gmail.com som server for andre kontoer også. Jeg synes det har vært utrolig mye tull med dette også før Snow Leopard.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav jervi » ons 09.09.2009 10:15

Dere som har SMTP-problemer: Snow Leopard endra automatisk alle kontoer som brukte port 25 til 587 pga. spam-problemet. Dessverre er det noen leverandører som fortsatt bruker port 25 uten autorisering (hvilket i seg selv burde vært straffbart, men det er en annen sak) - har du en slik leverandør, kan du bare endre tilbake til port 25 og problemet er løst.

Seriøst, to minutter Googling ville gitt deg samme svar. Det er besvart her på forumet og.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ofolde » ons 09.09.2009 17:55

Takk for svaret jervi, men det hjelper ikke. Lyse har sluttet å bruke port 25 for "lenge siden".
Har forsøkt å google en del ganger, og søkt her på forumet, uten at jeg blir klokere.
medlem i 219 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Olastuen » ons 09.09.2009 23:58

Exposé virker ikke etter oppgradering til Snow Leopard. Kun hjørnet som aktiverer skjermspareren.. "alle vinduer" og "vis skrivebord" virker ikke lenger.. andre som har opplevd det? :/

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav ofolde » lør 12.09.2009 14:36

@jervi
En kollega av meg har opplevd det samme som meg. Bruker også Lyse. Han satte innstillingen til port 25, og alt fungerte. Jeg har gjort det samme og nå er alt så mye bedre. Skjønner egentlig ikke dette, da Lyse har sagt at de har stengt port 25. Men du hadde altså rett, jervi. :-)
medlem i 219 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav chello » søn 13.09.2009 17:12

Alltid må vi få problemer når vi oppdaterer OSX, sist med Leopard var det samma leksa.
Sitter og skal betale regninger på min bank (Handelsbanken) i Sverige som bruker Nexus Personal.......det går ikke, Nexus krasjer, og jeg får ikke betalt mine regninger.....j.....a Apple altså #$%&&/ :-P
medlem i 216 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav Gunsmoke » ons 23.09.2009 14:48

Etter oppdatering så har jeg fått en del problemer med at programmene fryser i flere minutter dette gjelder iPhoto, Safari, Mail, Dashboard med flere.
Tar jeg og aktiverer Aktivitetsmonitoren så ser jeg på Cpu'en at maskinen ikke jobber og at det kommer opp at programmet som har fryst ikke svarer
Dette er veldig irriterende og noen ganger så må jeg fysisk slå av maskinen.
MacBook Pro 2,53 GHz 4 Gb minne 2009 model

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Hva er dette her'a?

Innleggav iBjorn » ons 23.09.2009 15:43

btorbo skrev:Jeg lurer veldig på hva i gransk**en dette her er godt for:
Bilde
Noen som vet?

Har ikke sett noe sånt før jeg oppdaterte til Snow Leopard, så jeg antar at det har med SL å gjøre.

btorbo


Jeg har konkludert med at massive fontproblemer var årsaken til dette. Lucida Grande Bold var blant de 50+ korrupte fontfilene og jeg har i ettertid hatt samme problemet med programnavnene i Docken. Løsningen har vært å møysommelig bygge opp fontbiblioteket på nytt (inkludert systemfontmappen), noe som har klare paralleller til kamikazeflyvning og/eller linebalansering uten sikkerhetsnett...

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav leikvik » ons 23.09.2009 22:34

Ikke akkurat svar på alle foregående, men støtte til alle frustrerte:

etter oppgradering til 10.6 fryser Mail og jeg får ikke sendt e-post. Mappen med sendte e-poster var også tom etter oppgraderingen.

Noen forslag?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Problemer etter oppdatering?

Innleggav MacDaddy » ons 30.09.2009 22:41

Etter oppdateringen til Snow Leopard har Safari fått en bug i top sites. Når sidene laster ser det som sagt ut som hele safari bugger ut, men bare til siden har lastet. Noen som har vært borti det samme eller vet hvordan man løser problemet?

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron