Mac-brukere arrogante?

Diskusjon rundt Mac OS

Mac-brukere arrogante?

Innleggav wsimila » man 16.01.2006 15:41

Den britiske kommentatoren og forfatteren Bill Thompson mener
Mac brukere er kvalmende arrogante når det gjelder data-virus.

Fra Adresseavisen:
http://www.adressa.no/forbruker/digital ... 607236.ece

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav kaspartu » man 16.01.2006 15:42

har man det beste og vet man slipper all dritten som er i pc verdenen, så kan man vel koste på seg å være litt arrogante.. han der er bare sjalu!

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav wsimila » man 16.01.2006 15:44

kaspartu skrev:han der er bare sjalu!


mest sannsynlig :-D

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » man 16.01.2006 15:45

Vel, jeg må innrømme jeg kan forstå akkurat det utsagnet. Hvert eneste gang det nevnes virus eller noe så må minst 30 mensch komme med "bruk mac, ingen virus" eller lignende spydigheter. Sier ikke at alle er slik, men det er en del som kunne bli kalt temmelig arrogante.

-SJ
medlem i 237 måneder
 

Innleggav kaspartu » man 16.01.2006 15:49

Spider_Jerusalem skrev:Vel, jeg må innrømme jeg kan forstå akkurat det utsagnet. Hvert eneste gang det nevnes virus eller noe så må minst 30 mensch komme med "bruk mac, ingen virus" eller lignende spydigheter. Sier ikke at alle er slik, men det er en del som kunne bli kalt temmelig arrogante.

-SJ


ikke uenig med deg.. men for min del har virusfriheten vært en viktig del av min overgang og trofasthet til macen. folk flest sitt største windowsproblem og bekymring er virus. min drøyt 50 år gamle svigerfar er livredd for at maskina hans skal daue av virus. da kan man jo ikke la vær å promotere hvor genialt det er med virusfrie mac maskiner.. menmen..

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » man 16.01.2006 15:58

Mener innlegget stemmer ganske bra med virkeligheten, men kanskje Arroganse er feil ord. Kanskje naivitet passer bedre?
De som tror at fordi vi bruker Mac at vi ikke kan få virus eller annen dritt tar jo selvfølgelig feil og oppfører du deg som en tulling og trykker "Ja" på alle dialogbokser uten å lese dem vil noen bli angrepet på Mac også før eller siden.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav tg » man 16.01.2006 15:58

fikk virus på pcn i går natt jeg. Akkurat når jeg skulle legge meg..Fikk ikke lagt meg før kl. 03 00 for å si det sånn... Det no skikkelig dritt...Så jeg syntes mac brukere bør få lov til godte seg litt på det området...
medlem i 222 måneder
 

Innleggav audunr » man 16.01.2006 16:08

Jeg vil heller si at det å bruke OS X vitner om høy bevissthet rundt sikkerhet, i og med at det faktisk er et sikkert operativsystem. (HVOR sikkert, kan man diskutere).

Jeg er i alle fall fullstendig klar over at man må installere sikkerhetsoppdateringer selv om man har Mac, og at det er lurt å kjøre brannmur.

Jeg klarer ikke å unngå tanken på at han, som mange andre, vil score noen kjendispoeng ved å slenge ut noe om et selskap som er på alles lepper for tiden.

"Alle" inkluderer her også grinebiterne.

MVH Audun
Sist endret av audunr den man 16.01.2006 16:40, endret 1 gang
medlem i 233 måneder
 

Innleggav MsSolberg » man 16.01.2006 16:17

Herregud for noe pjatt..

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Daniel » man 16.01.2006 16:29

- Det ville selvsagt vært flott om Mac og Mac OS hadde vært immune mot virusangrep, skriver Thompson. - Men dette er bare ønsketenkning.


False!

MEN vi bør jo ikke gi totalt F i sikkerhet heller. Før eller senere blir det sikkert noen små greier som "angriper" maskinen. Men vi bør jo være temmelige dumme for å få det, for vi må jo installere det selv ;)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav haralha » man 16.01.2006 16:31

tg skrev:fikk virus på pcn i går natt jeg. Akkurat når jeg skulle legge meg..Fikk ikke lagt meg før kl. 03 00 for å si det sånn... Det no skikkelig dritt...Så jeg syntes mac brukere bør få lov til godte seg litt på det området...
.... kjøp mac, så slipper du dette... ;)
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Quagmire » man 16.01.2006 16:43

Etter en lengre juleferie kom jeg tilbake til min trofaste winxp boks. Jeg starta opp maskinen og lot den stå og surre 1 times tid og sannelig hadde jeg ikke fått besøk av en trojaner.

Jeg sitter bak en NAT, brannmur og har f-secure gående og likevel slapp jeg ikke unna.

Har lekt meg med ibooken min i over et år uten å ha vært plaget av noe som helst. Hverken virus eller programvare/filer som går i dass ved oppdateringer

Dermed må han fyren regne med at jeg fortsatt kommer til å være arrogant.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav kattunge » man 16.01.2006 17:05

Behøver ikke alltid å være arroganse, det å komme med gode råd. Ikke alle som tenker over at det er/finnes et alternativ når de kjøper maskin, og "bruk mac" kan faktisk være et godt råd.
Jeg satt engang med windows-pc og var fornøyd med det, nettopp til den gikk i stå med påfølgende reinnstalleringer osv.. Virus hadde jeg også opplevd.. Jeg leste mange fora hvor mac var høyt verdsatt.. bl.a. mac1, så dermed var det å gi plattformen en sjans.. Ikke ti ville hester kan få meg tilbake til windows igjen.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Ingunn » man 16.01.2006 17:09

Når noen pc-brukere kan være så sta og så utrolig sikre i sin sak, om at Mac er for særinger, Mac er elendig på programvare, og en Mac blir bare brukt til grafisk design - then kiss my ass.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav Judas » man 16.01.2006 17:11

Ikkje heilt on topic, men ganske relevant
http://i1.no/014q/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Neste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]