Mac-brukere arrogante?

Diskusjon rundt Mac OS

Innleggav Fantomas » man 16.01.2006 22:56

Man skulle jo trodd at en selværklært master hacker/programmerer hadde tatt denne utfordringen for lengst og laget et saftig virus for å markere sin egen suverenitet. Men nei, kan ikke se å ha sett noe tegn til dette enda. Noen som veit hvorfor det tar så lang tid?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav earl » man 16.01.2006 23:23

Som klassekameraten min Gunar("Windows" her på forumet) sier: "Dåkke mac-folk e så jævla arrogante!" (på jærdialekt)
Jeg syns derimot at vi er realistiske, og legger fram fakta.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Spider_Jerusalem » man 16.01.2006 23:31

Ja, det legges fram faktaer. Men med et temmelig kraftig snev av hånlighet og jegerbedreenndegpgamaccenmin i tonefallet. tro meg, det går folk på nervene å ha noen overlegent komem konstant med faktaer som er egentlig temmelig urelevant fordi det løser ingenting av det daværende problemet.

Greit å anbefale mac, la gå, men det er sjeldent noen har råd til å si. "f**n gutt, du har rett! nå kaster jeg pcen i søpla så stikker vi en tur til nærmeste macbutikk! første mann til mølla!"

Data er dyrt. Og en skal gjerne bruke det en har. Windows har jo sine områder der mac henger fortsatt litt etter. Men det er en annen diskusjon.

Greit at vi ikke kan være virus ennå. Men vi trenger f**n meg ikke gni salt inn i andres sår. Temmelig snobete av oss, eller?

-SJ
medlem i 236 måneder
 

Innleggav nasty0ne » man 16.01.2006 23:36

En grunn til fravær av virus på mac platformen er at den er begrenset til en type hardware og er ( av de største OSene linux/unix/windows/mac os) OSet med færest brukere. (+basert på BSD.. all Mac OS prePanther suger, OS 7 var litt søt da.)

P.S. Vil man undersøke problemer Mac brukere har kan man stikke innom forumet på Apple.com.

http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1037
http://discussions.apple.com/index.jspa
.. mac er så stabilt. aldrig noe problem.
:rolls eyes:

Har btw ikke hatt noe virus på min windows maskin siden jeg fikk den.. og den er vel 3 år nå. Byttes ut med en mac om ikke så lang tid tenker jeg.. eller da en selvbygd PC med OS X (med en brukbar finder) ;) .."er det indre som tells"
Sist endret av nasty0ne den man 16.01.2006 23:58, endret 7 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav netromac » man 16.01.2006 23:37

Fantomas skrev:Noen som veit hvorfor det tar så lang tid?

Det er vel litt vanskelig da kanskje. 8-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav nasty0ne » man 16.01.2006 23:49

i, I have a 10/2004 Powerbook 1.5 ghz $2400 model and I am on my last straw becasue last year, about a month after i got the sleep light went crazy and started blinking uncontrollably, which i had my logic board replaced, then the light wouldnt work at all and they replaced the logic booard again wiht no success, then becasue they installed a faulty board the display went crazy, had it rplaced again no my sleep light doesnt work and i think there is another problem becasue i cant boot to mac oos x and when i try to boot from the cd it wont work then i tried to safe boot only taking me to the terminal thingy and i tried fsck with no luck but then it says that a sensor is failin and needs to shut down now i got my files off and i am going to take it in but is there anythin i should do? I want Apple to give me a new computer becasue it has had way to many problems and I needed it for one of my exams tommorrow which puts me in a really bad rut


over the last few months I've been waking up to a G5 with the fans running on full speed, and usually the grey transparent "you must restart your machine" message on one of the monitors. I don't always get this, however - sometimes the machine is just frozen, but requires a cold reboot anyway.
-kernel panic

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav strukt » tir 17.01.2006 0:35

Tja,

Jeg er mac bruker, akter å väre det også. Virus? Klart det kan komme virus på osx, ok, ikke like stor spredning som på windows kanskje men uansett jeg tviler ikke en sekund på at det ikke går ann.

For å sette dette i litt perspektiv så presterte jeg for noen år siden å få en orm på min Linux maskin som infiserte en spesiell versjon av Apache. Dette resulterte i en linux maskin som sente ut millionvis av spam mail fra min maskin. På den tiden bodde jeg i Sverige å det tok ikke mange dager för jeg fikk et surt A4 brev fra Telia der de ba meg kjöre en virusscan på min WINDOWS pc ellers skulle de stenge meg ute.

Så uansett OS, Windows, Linux, OSX så kan det väre lurt å ta det forsiktig uansett...

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav netromac » tir 17.01.2006 0:53

nasty0ne skrev:http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=1037
http://discussions.apple.com/index.jspa
.. mac er så stabilt. aldrig noe problem.
:rolls eyes:

Bekrefter vel bare at ingen systemer er perfekte. Klart OS X- og Mac-systemer også kan få problemer. Ingen systemer så komplekse som moderne datamaskiner kan vel helgardere seg mot problemer. Allikevel er det nok mindre problemer på OS X og Mac enn på Wintel i gjennomsnitt.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav oteige » tir 17.01.2006 1:02

Det virker på som om folk ikke tror meg når jeg sier at man ikke får virus på mac. Jeg har hatt mac helt fra OS 6 et eller annet. Jeg har vært på nett helt fra starten av og ikke sett snurten av noe som ligner på virus. Jeg kan heller ikke si jeg er særlig forsiktig heller. Tenker vel egentlig ikke på det.

Man får ikke virus på mac. Hører dere? Man får ikke virus på mac :-)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav EinarJ » tir 17.01.2006 16:21

Govva skrev:Hva er anledningen til at det ikke eksisterer virus på MAC. Er systemet så sikker, at den ikke er motagelig for virus, eller gidder ikke disse virusmakerne konstruere virus for MAC, i og med at vi er forholdsvis få.
Trur ikke vi skal føle oss altfor selvsikre


Markedet er lite, og fokuset på sikkerhetshullene lavere, i tillegg så er vel UNIX hakket bedre testet i forhold til NT.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav macalao » tir 17.01.2006 16:43

Vil bare si at jeg har et par kamerater som er helt Microsoft freslte, og da mener jeg virkelig frelste, de har pc`er , media center maskiner og alt hva det heter. De har ikke iPod, de har iRiver og de synes ikke mac er noe i det hele tatt. De er utoolig arrogante. Tror vi mac`ere har litt mere samhold og at vi er litt kulere....hehe :-D

Nå er jeg snart mac1´er hurra

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav limbo » tir 17.01.2006 16:50

macalao skrev:Vil bare si at jeg har et par kamerater som er helt Microsoft freslte, og da mener jeg virkelig frelste, de har pc`er , media center maskiner og alt hva det heter. De har ikke iPod, de har iRiver og de synes ikke mac er noe i det hele tatt. De er utoolig arrogante. Tror vi mac`ere har litt mere samhold og at vi er litt kulere....hehe :-D

Nå er jeg snart mac1´er hurra


Vi er rett og slett bedre mennesker enn pc brukere :p

Btw jeg gir faen i om jeg blir kalt arogant for jeg vet jeg er det :D

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav wsimila » tir 17.01.2006 16:50

E_R_L_E_N_D skrev:Som klassekameraten min Gunar("Windows" her på forumet) sier: "Dåkke mac-folk e så jævla arrogante!" (på jærdialekt)
Jeg syns derimot at vi er realistiske, og legger fram fakta.


fritt oversatt fra windows bruker språket betyr det noe slik:
fy flate, windows er full av virus og sikkerhetshull. mac har
ikke det. vi er sjalu og skulle ønske windows var like bra. O:-)
noe i den rettningen

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav hfuhruhurr » tir 17.01.2006 16:53

Visst er mange av oss arrogante, skulle vel nesten bare mangle med disse maskinene.
Det som derimot er hysterisk morsomt, er at hver gang noen nevner "bruk Mac" i en virus-diskusjon, så går PC-folket helt av hengslene. Hehe, jeg ler meg ihjel :-D

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav wsimila » tir 17.01.2006 16:56

hfuhruhurr skrev:Visst er mange av oss arrogante, skulle vel nesten bare mangle med disse maskinene.
Det som derimot er hysterisk morsomt, er at hver gang noen nevner "bruk Mac" i en virus-diskusjon, så går PC-folket helt av hengslene. Hehe, jeg ler meg ihjel :-D


ja, windows folk er lette og vippe av pinnen :-D

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere