Leopard - Nettbank

Diskusjon rundt Mac OS

Innleggav MacTitan » ons 31.10.2007 19:07

Kan det stemme at enkelte nettbanker faktisk krever Java 6???

Det er en viss form for opprør på nettet over at det kun er Java 5 innebygd i Leopard.
medlem i 229 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav DrBlake » tor 08.11.2007 17:30

Så konklusjonen her er at ingen nettlesere klarer Fokus sin nettbank i Leopard?

Man må altså ty til 10.4 med FF eller Safari 2 eller Windows i f.eks Bootcamp..?

Jævlig føkkings great going fokus... :)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav macreidar » tor 08.11.2007 19:50

Igjen:
Alle som har problemer med Fokus nettbank må sende mail til Fokus Bank.
For min del så sender jeg ukentlig. (om ikke mer)

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav LOOM » fre 09.11.2007 16:20

DrBlake skrev:Så konklusjonen her er at ingen nettlesere klarer Fokus sin nettbank i Leopard?

Man må altså ty til 10.4 med FF eller Safari 2 eller Windows i f.eks Bootcamp..?


Det er akkurat det jeg har funnet ut hvertfall. S3 Beta på 10.4 funker heller ikke som sagt.
Heller ikke Opera på 10.5, eller noen andre jeg har prøvd..

Har ingenting med at man må ha java6 eller ikke da det som sagt fungerte på 10.4

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav owik » fre 09.11.2007 16:35

Jævla fokus! Det er bare alt for dårlig. Nå kommer jeg ikke inn på nettbanken min bare fordi jeg oppgraderte til Leopard :( Skulle likt å se at "desverre støttes ikke windows vista men det jobbes med saken" :( Skal flytte lånet mitt nå..................trur eg

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav LOOM » fre 09.11.2007 16:40

Du får si ifra at du flytter lånet når du sender klagemailen da vet du.
Også får vi håpe på at lånet er på noen (hundre) mill slik at det blir litt fremgang på utviklingen hos Fokus/Danske Bank i helga ;)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav Jeever » tir 13.11.2007 11:44

LØST: fokus har jobbet seg fram til en løsning og her er en link jeg fikk av en hyggelig dame på support.

> FJERNET PÅ FORESPØRSEL FRA FOKUS BANK
Løsningen skulle ikke publiseres før den var endelig. Ny løsning forventes snarlig.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav LOOM » tir 13.11.2007 11:47

åååh..

Fy f*der det var bra! Hadde ærlig talt ikke noe tro på at dette kom til å skje før til våren, tidligst.
Glimrende av Fokus, og etter min mening var de mer en rask nok. (2.5uke) Det er ikke bare bare å forandre slike løsninger heller.. Tydlig at de faktisk har jobbet med saken å tatt denne seriøst.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav owik » tir 13.11.2007 11:55

Jeg sa at jeg kom til å true med å flytte lånet ;)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav LOOM » tir 13.11.2007 11:57

Fint vi har noen med noen hundre mill i lån da ;)

Kommer egentlig ikke over hvor overraskende fort dette gikk..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav Saft » tir 13.11.2007 12:10

Får jo ikke godkjent betalingene. :-/
Det blir nok enda en mail til kundeservice..

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav olepe » ons 21.11.2007 18:31

Virker som det er BankID som er problemet. Fikk mail i dag om løsning, dette er en litt annen versjon enn den som ble postet tidligere i tråden:
------------

Våre kunder som på grunn av oppdatering til MAC OS X 10.4.11 eller OS X 10.5 har problemer med pålogging og bruk av Fokus Nettbank kan foreløpig benytte nettbank på følgende måte:

1. Gå inn på https://nettbank.fokus.no/html/index.ht ... AC&forceAC
2. Logg inn med fødsels- og personnummer og kode fra sikkerhetskortet

Dette er en midlertidig løsning som gjør at det er mulig å logge inn og benytte Fokus Nettbank de siste oppdateringer på MAC.
Våre utviklere jobber videre med saken og vi håper i løpet av kort tid å ha en løsning på plass så kunder med OS X 10.4.11 og 10.5 problemfritt kan benytte Fokus Nettbank med BankID.

Du vil motta en ny e-post fra oss når det igjen er mulig å benytte pålogging med BankID.
medlem i 211 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav Widget » ons 21.11.2007 18:42

Det kan da umulig være BankID som er probleme. Jeg selv bruker bankID på min nettbank helt smertefritt. Jeg måte slette cachen men, det var ikke før noen uker etter byttet til final Leopard. (De oppdaterte til nyeste bankID). Dette er høyst merkelig. Men det er ihvertfall bra at dere fnå får mulighet å bruke nettbank.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav Otsego » ons 21.11.2007 18:43

Fokus bank benytter seg av Java 1.6 så vidt jeg har forstått, noe Apple ikke har klart å få støtte for enda. Hverken for 10.4 eller 10.5. (Var en beta ute en stund, men ble trukket).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Re: Leopard - Nettbank

Innleggav LOOM » ons 21.11.2007 19:09

Så hvorfor står det OK når de sjekker javaversjon, og den er 1.4-1.5? Java 1.6 er ikke problemet. Dessuten fungerte det på Tiger med Safari 2/firefox, uten Java 1.6. Safari3 fungerte ikke på Tiger. Som jeg sa tidligere i denne threaden.

Godkjenning av betalinger funker bra hos meg på den alternative innloggingen.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]