Har mailet en del frem og tilbake med Telenor. Det første som jeg må si irriterer meg, er at de ikke gir lik informasjon til alle utifra hva jeg leser at andre har fått vite fra dem.
Siste svar jeg fikk var:
Hei igjen,
Har du noen gang oppgradert selve modemet sin programvare?
Det kan være det løser problemet.
En slik oppdatering må gjøres fra en Windows maskin. Det fungerer ikke å oppgradere modemet fra en Mac maskin.
Programmet du trenger for å oppgradere modemet finner du her:
http://96.0.242.129/FW/superfire_iconII.exe
Hvis ikke det heller løser problemet må du kjøpe deg nytt modem.Ganske utrolig egentlig. De burde ha tilbudt et nytt modem gratis hvis de mener at det er det som er problemet. Har ingen tilgang til en PC med det første så jeg bestiller et nytt modem. Har heldigvis ikke noen binding, så det koster meg bare 1,- kr. Så får vi se om det virker.
MEN, jeg har iallefall funnet en foreløpig løsning siden jeg bor slik til at MBB er eneste mulighet når jeg har hjemmekontor. Har en gammel MacbookPro med Leopard som jeg satte opp med den gamle gode metoden på
http://www.idg.no/pcworld/article77506.eceSå ved å sette den opp til å dele internett (se veiledning her:
http://mac1.no/artikkel/7933/slik-deler-du-internett-i-mac-os-x) har jeg nå nett på jobbmac’en med snøpus. Kanskje ikke en løsning for alle, men hvis man har en eldre maskin liggende så kan det være en ide inntil Telenor har ryddet opp i dette.