Mail lest på iphone vil ikke synkroniseres til min MacBook

Diskusjon rundt Mac OS

Mail lest på iphone vil ikke synkroniseres til min MacBook

Innleggav Mosandvik » fre 05.09.2014 9:18

Jeg har et problem med at epost jeg mottar og åpner på min iPhone ikke dukker opp på min MacBook. Jeg har samme iCloud konto på iPhone, MacBook og en iMac. På iMacen dukker eposten opp selv om jeg har lest den på iPhone. iMac står på hele tiden, så den får sannsynligvis eposten samtidig som iPhone.

Det er gjerne slik at jeg leser eposten på iPhone, og så svarer jeg eller jobber med den fra min MacBook.

En periode videresendte jeg epost til meg selv, men da står mitt navn som avsender på en epost som egentlig kommer fra noen andre.. Så oppdaget jeg at dersom jeg lukket og åpnet Mail på MacBook så synkroniserte alle eposter riktig (og da ble det mye dobbelt opp med samme eposter fra to avsendere..)

Alle enheter har siste OS-versjon.

Men noen som kan hjelpe med korrekte innstillinger for å være sikker på at jeg får alle eposter også til min MacBook uten å lukke og åpne mail?
medlem i 207 måneder
 

Re: Mail lest på iphone vil ikke synkroniseres til min MacBo

Innleggav Fluffy » ons 18.11.2015 23:08

Tror du skal sjekke on iPhonen er satt til å slette mail fra mail-serveren når den laster ned. Hvis den gjør det så vil du ikke se disse mailene etterpå. Jeg har satt det slikt her at det kun er den stasjonære maskinen som sletter på mail-serveren, slik at jeg får mail på mobilen(eller andre enheter) som kan slettes siden den stasjonære fanger den opp uansett.
medlem i 207 måneder
 

Re: Mail lest på iphone vil ikke synkroniseres til min MacBo

Innleggav pastorn » tor 19.11.2015 11:07

Jeg tror du bør se på måten mailkontoen er satt opp på. Dersom du bruker IMAP-protokollen i stedet for POP synkroniseres alt mot server uavhengig av hvor du leser mailen først.
Bruker du POP er Fluffys anbefaling brukbar.
Jeg anbefaler bruk av IMAP, siden du da også har sikkerhetskopi av all mailkommunikasjon på serveren og er beskyttet med tanke på maskinhavari.
medlem i 226 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]