Utvide trådløst nettverk med Airport Express

Diskusjon rundt Mac OS

Utvide trådløst nettverk med Airport Express

Innleggav Kaprolat » tor 13.11.2014 16:09

Hei!

Forsøker å utvidet det trådløse nettverket i huset. Har router fra NextGenTel som vi må benytte. Har derfor forsøkt å utvidet denne trådløst ved å koble til en Airport Express med "utvid eksisterende nettverk". Etter å ha gjort dette lyser airport express i funksjonsstatus grønn i airport verktøyet, men jeg har fremdeles like dårlig dekning, kun en strek i airport ikonet i menylinja.

Jeg finner heller ikke airport express basestasjonen når jeg trykker på airport ikonet i menylinja og søker opp nettverk. Får bare opp NextGenTel routeren i stua mens airport express stasjonen som fikk navnet Loftstua er ikke å se....

Hva gjør jeg galt her?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Utvide trådløst nettverk med Airport Express

Innleggav Snire » lør 20.06.2015 18:52

Kan dette være til hjelp: https://support.apple.com/no-no/HT202056

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Utvide trådløst nettverk med Airport Express

Innleggav Helge Hafstad » lør 20.06.2015 21:33

Artikkelen som Snire lenker til sier det meste, bortsett fra én ting. Når du utvider et trådløst nett vil navn på dette være ens for alle basestasjoner og det er kun dette som vises i Vifte-menyen. For å se alle basestasjoner må du åpne Airport-verktøy. Da ser du Nextgentel-boxen øverst og andre basestasjoner under. Er de kablet viser en heltrukket linje i mellom, for trådløst en stiplet linje.

Har selv en trådløs ruter fra Nextgentel og har valgt å slå av denne funksjonen. Hvis du har mulighet til å trekke kabel til Expressen så gjør det og sett denne opp som et eget trådløst nett. Når det er gjort kan du slå av trådløst på Nextgentel-boxen. Logg ev inn på 10.0.0.1 med en nettleser for å gjøre det, brukernavn og passord finner du enten på undersiden av boxen eller på denne lenken.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron