Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Diskusjon rundt Mac OS

Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Innleggav turimblar » ons 27.05.2015 11:07

Hei!

Jeg trenger sannsynligvis snart tilgang på Mamut Office (PC-program), og lurer på om noen har erfaring med å bruke dette på Mac?

Jeg ønsker egentlig ikke å installere Windows (via f.eks Parallels), så spørsmålet er om det finnes en vei utenom?
Er det en av de andre virtual machine-løsningene hvor jeg slipper å installere Windows, men som har dette inkludert når man installerer, og så kan jeg bare installere Mamut Office på denne VM?
(Jeg skjønner hvis dette er dårlig formulert; det er bare det at jeg har null peiling på det...)
medlem i 228 måneder
 

Re: Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Innleggav Morse » ons 27.05.2015 11:29

Fortell mer om hva du egentlig trenger Mamut til. Fakturering? Komplett regnskap? Lagerføring/styring? Fortell, fortell!

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Innleggav Rillto » ons 27.05.2015 18:44

Det finnes både regnskap og fakturering på nettet. Ingen instalasjon nødvendig.
medlem i 133 måneder
 

Re: Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Innleggav lileng » tor 28.05.2015 14:55

Hei

Om du bruker MAC, så kan programmet Visma eAccounting være et godt alternativ til Mamut Office, du kan blant annet overføre kunder, artikkler og levrandører over til Visma eAccounting.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon,

Mvh

Håkon Lileng
Visma Mamut AS
hakon.lileng@visma.com
medlem i 107 måneder
 

Re: Mamut Office på Mac uten Windowsinstallasjon?

Innleggav turimblar » fre 29.05.2015 12:13

Hei dere,

Tusen takk for hjelpende svar!

Det er slik at vi har brukt Mamut Office inntil nylig og har fortsatt noen dager til med Application hosting av denne, men har gått over til Visma.net, og tilrettelegger den nå.

Det er dog noen småting som denne ikke har, som f.eks. Grupper, slik som i Mamut Office, og det byr på problemer for foreningen vår siden den er delt opp i forskjellige grupper.
Jeg har blitt fortalt at vi skal få en offline backup av vår gamle base, og derfor trenger jeg å innstallere Mamut Office... helst på min Mac, eller så må jeg kjøpe en billig PC og innstallere det der.

Jeg vet det finnes mange CRM/regnskaps-programmer, men nå har vi "oppgradert" til Visma.net som bruker rett i nettleseren. Jeg bare ønsker meg at den hadde noe av funksjonaliteten til Mamut Office, da spesielt Grupper.

Jeg så et kurs på Visma eAccounting, men den var ikke så bra på CRM-delen som jeg ønsket. Men det er kanskje forandret nå?!
medlem i 228 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron