Dobbel iTunes installasjon?

Diskusjon rundt Mac OS

Dobbel iTunes installasjon?

Innleggav krsk0 » søn 21.06.2015 17:53

Hei,

Jeg er flittig bruker av min Amerikanske iTunes konto, til filmer og tv-serier. Min norske konto brukes i praksis kun til App Store kjøp på iPhone og iPad, musikk får jeg fra Spotify.

Men... Om en drøy uke er planen å bytte til iTunes Music, og da vil jeg være "nødt" til å bruke min norske konto mer på alle plattformer. Problemet her er at når man gjør kjøp fra en iTunes konto låses iTunes til denne brukeren (dette landet?) i 90 dager før man har mulighet til å skifte.

Jeg kan selvfølgelig abonnere på iTunes Music via min amerikanske konto, men da må jeg alltid passe på å ha nok gavekortdollar på kontoen, og det ikke ideellt.

Så mitt spørsmål er, vil det være mulig å kjøre to iTunes installasjoner på samme bruker? Så kan jeg ha én for US og én for Norge.

For iOS håper jeg at innloggingen vil foregå i Music og være uavhengig av iTunes.
medlem i 185 måneder
 

Re: Dobbel iTunes installasjon?

Innleggav Rillto » søn 21.06.2015 18:53

Kjøp følger Apple IDen som ble brukt. Ikke programmet Itunes.
Du kan bare logge ut og inn med de forskjellige IDene på samme installasjon.

Kona logger inn i Itunes med min Itunes ID og har dermed tilgang til all min musik i Itunes Match.
medlem i 133 måneder
 

Re: Dobbel iTunes installasjon?

Innleggav krsk0 » søn 21.06.2015 19:01

Tror den låser seg når man bruker kontoer fra forskjellige land, jeg har hatt problemer med dette tidligere. Husker ikke eksakt hvilken "errormelding" jeg fikk, men den sa at jeg ikke kunne bytte konto før om 90 dager.
medlem i 185 måneder
 


Returner til Mac OS



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron